امام جمعه اروميه:

شوک اقتصادی سبب شکستن قشر آسیب‌پذیر و مستضعف می‌شود

شوک اقتصادی  سبب شکستن قشر  آسیب‌پذیر و  مستضعف می‌شود

گروه خبر: امام جمعه ارومیه با بیان اینکه نباید شوک وارد شده به جامعه را پس از فشار بر روی مردم التیام داد، این سبب شکستن قشر آسیب‌پذیر و مستضعف می‌شود، گفت: هر اقدامی در زمینه اقتصاد و معیشت باید همراه با تبیین دقیق و درست باشد تا در جامعه مورد پذیرش واقع شود.
به گزارش آراز آذربایجان حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، ضمن تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم، اظهار داشت: جایگاه معلمان در اسلام و جامعه ما بسیار والا است و بر همین مبنا باید ارزش این قشر در میان مردم و مسئولان رعایت شود.وی افزود: حفظ حرمت معلم توسط مدیران مربوطه و پرداختن به موقع به نیازهای معلمان ضروری است و باید در دولت و مجلس این امر به صورت جدی پیگیری و اجرا شود.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، عنوان کرد: خود معلمان هم باید حرمت جایگاه معلمی که شغل انبیاء است را رعایت کنند و این طور نباشد که خود سبب تنزل جایگاه و شان شغلشان باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت معیشتی و اقتصادی جامعه را حساس برشمرد و خطاب به مسئولان، گفت: هر اقدامی در زمینه اقتصاد باید با تبیین دقیق و درست موضوع و روشنگری برای عموم جامعه همراه باشد.
قریشی بیان داشت: نباید شوک وارد شده به جامعه را پس از فشار بر روی مردم التیام داد، این سبب شکستن قشر آسیب‌پذیر و مستضعف می‌شود مسئولان باید به تبیین دقیق و درست موضوع توجه کنند.
وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی از ۴۰ سال پیش در برابر تحریم و فشار اقتصادی ایستاده‌اند و یقینا این عزت و اقتدار همچنان ماندگار است. تنها مشکل در بخش اقتصاد، نبود تبیین و روشنگری است که باید رعایت شود.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به جایگاه حیا و عفت اسلامی در جامعه، خاطرنشان کرد: موضوع حیا و حجاب اسلامی تنها برای بانوان نیست و آقایان هم شامل این امر هستند. اینکه در خانواده آموزش لازم برای برخورد با حیا و عفت اسلامی به کودکان داده شود، وظیفه والدین است و نتیجه همین آموزش در جامعه دیده می‌شود. قریشی،گفت: حیا در برخورد، رفتار، ارتباطات اداری و اجتماعی هم شامل موضوع است و تنها نباید صحبت از حیا را خلاصه به حجاب کنیم و برخی هم این موضوع را دستاویزی برای سخره و حاشیه‌سازی بدانند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۹:۰۶ ق.ظ

دیدگاه


یک × = 3