بارش پراکنده برف تا روز جمعه در آذربایجان‌غربی ادامه دارد

بارش پراکنده برف تا روز جمعه در آذربایجان‌غربی ادامه دارد

آرازآذربایجان،رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق بررسی نقشه‌های پیش بینی بارش پراکنده برف، تا فردا، جمعه در این استان ادامه دارد.
مهدی صابری افزود: طبق الگوهای پیش یابی هوای پایداری در استان مستقر بوده و عبور امواج کم دامنه از تراز میانی جو تنها پدیده قابل ذکر تا روز شنبه است.
وی با اشاره به اینکه افزایش ابر در نواحی جنوبی و استمرار هوای سرد در منطقه قابل پیش بینی است، اضافه کرد: تا اواسط هفته آتی خبری از بارندگی در استان نیست.
رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: مه گرفتگی و کاهش افق دید برای جاده‌های مواصلاتی هم پیش بینی می‌شود که لازم است در این زمینه نیز تدابیر لازم اخذ شود.
صابری اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، تخت سلیمان تکاب با ۱۵ درجه زیر صفر سردترین شهر آذربایجان غربی بود و دمای مرکز استان نیز بین منفی ۶ و صفر درجه سانتی‌گراد در نوسان گزارش شد.
آذربایجان غربی دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی است که ۱۶ ایستگاه شهری بوده و بقیه در مناطق مختلف خارج از شهر هستند.
ایستگاه‌های هواشناسی استان شامل ۱۶ ایستگاه شهری و ۶ ایستگاه فعال در مناطق مختلف است.
به علت کاهش دما در استان و طبق تصمیم کارگروه سوخت، مدارس این منطقه طی دو روز گذشته و امروز پنجشنبه تعطیل و غیر حضوری بوده، ادارات آذربایجان غریی نیز روز سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه ۲ ساعت زودتر از موعد مقرر تعطیل اعلام شده است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۴ ب.ظ

دیدگاه


8 − = هفت