معاون اجتماعي مرزباني استان:

مرزبانی آذربایجان غربی از کولبران واقعی و مرزنشینان حمایت می کند

مرزبانی آذربایجان غربی از کولبران واقعی و مرزنشینان حمایت می کند

گروه خبر: معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی آذربایجان غربی گفت: مرزبانی استان از کولبران واقعی و مردم مرزنشین که از راه های قانونی و معابر رسمی اقدام به داد و ستد می_کنند حمایت می کند.
سرهنگ قارادش علی گلابی در خصوص حوادث اخیر در مرزهای استان و فوت تعدادی از شهروندان شهرستانهای مرزی به دلیل ریزش بهمن اظهارداشت: طی هفته اخیر به دلیل ریزش بهمن تعدادی از شهروندان شهرستانهای مرزی سردشت و پیرانشهر فوت کرده و یا مصدوم شدند هر چند این حادثه موجب تاسف همگان شد اما هیچ ارتباطی به نیروهای مرزی و مرزبانی استان ندارد.
وی ادامه داد: این افراد کوله بر نبودند چرا که برای تامین معیشت مرزنشینان در استانهای مرزی بازارچه و معابر مرزی مشخص به همراه کارت های تردد مخصوص وجود دارد و تمامی مرزنشینان می توانند با استفاده از این مزیت ها اقدام به داد و ستد های مرزی کنند.
گلابی اضافه کرد: برای مرزنشینان استان نیز معابر رسمی مشخص و کارت های تردد ویژه صادر شده و این افراد در ساعات مشخص می توانند با داد و ستد کالاهای قانونی اقدام به امرار معاش کنند ولی در این میان هستند افرادی سودجو با سواستفاده از نام کوله بری اقدام به قاچاق از معبر غیررسمی می کنند.
وی اضافه کرد: نیروهای مرزبانی استان با حمایت از کوله بران واقعی و مردم مرزنشین که از راه_های قانونی و معابر رسمی اقدام به داد و ستد می کنند اعلام می کند با هر گونه تردد غیرقانونی در مرزها و قاچاق مقابله جدی کرده و می کند.
معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی آذربایجان غربی گفت: متاسفانه عده ای سودجو با تضییع حق و حقوق قانونی کوله بران با تردد در معابر غیررسمی و مناطق ممنوعه مرزی اقدام به قاچاق و ورود کالاهایی از جمله مشروبات الکلی و … می کنند که ضمن تهدید امنیت مرزی زمینه ساز آسیب های اجتماعی زیادی می شوند.
گلابی گفت: این افراد تلاش دارند با مظلوم نمایی و استفاده از نام کوله بر نیروهای مرزبانی را با مردم مرزنشین درگیر و به اهداف خود دست یابند که تاکنون با جانفشانی شبانه روزی و آگاهی کامل مرزبانی استان ناکام مانده اند.
وی با تاکید بر اینکه امنیت مرزهای استان و کشور در راس اولویت فعالیت های مرزبانی قرار دارد، اضافه کرد: تاکنون نیروهای مرزبانی با رصد کامل و حضور آگاهانه در تمامی مناطق مرزی امنیت کامل را در مرزها برقرار کرده و خواهند کرد و اجازه هیج تعدی به متجاوزان مرزی را نخواهد داد.
معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی آذربایجان غربی با ابراز تاسف از وقوع حوادث اخیر در مرزهای استان به دلیل ریزش بهمن گفت: ما هم از وقوع این حوادث متاثر شدیم اما این افراد کولبر نبودند بلکه با این افراد با تردد غیرمجاز سعی در ورود برخی کالاهای قاچاق داشتند که با ریزش بهمن برخی از این افراد مصدوم و برخی نیز جان خود را از دست دادند.
گلابی با تاکید بر اینکه هم اکنون هیچ مشکلی در مرزهای استان وجود ندارد عنوان کرد: تاکنون هیچ حادثه ای بین نیروهای مرزبانی و کولبران روی نداده بلکه ما از مرزنشینانی که دارای کارت تردد بوده و در معابر رسمی اقدام به داد و ستد می کنند حمایت می کنیم.
وی اظهارداشت: اما با افرادی که به صورت غیرقانونی و با تردد در مناطق ممنوعه مرزی ضمن تهدید امنیت با ورد کالاهای قاچاق تولید ملی را نیز دچار لطمه می کنند برخورد جدی و قانونی کرده و خواهیم کرد.
معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی آذربایجان غربی با اشاره به تهدیدات مرزی از جمله گروهک های ضدانقلاب در مرزهای کشور به خصوص استان نیز گفت: برقرار امنیت مرزی در هر شرایطی اولویت اصلی نیروهای مرزبانی است.
وی گفت: در مناطق مرزی کولبری تعریف خاص خود را دارد و آن اینکه هرکسی که کارت کولبری داشته و از ساعت ۸ تا ۱۷ و از معابر تعیین شده به کار کولبری بپردازد احدی حق برخورد با وی را ندارد.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از مهر، گلابی افزود: اما گاهی افرادی نه کارت کولبری دارند و نه در ساعات تعیین شده به این کار می پردازند و از طرفی دیگر از مناطق ممنوعه مرزی تردد می_کنند این افراد که اقدام به قاچاق می کنند تحت برخورد جدی قرار می گیرند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۵:۰۴ ق.ظ

دیدگاه


1 × دو =