رييس کل دادگستري استان:

برخورد قاطع با مخلان امنیت غذایی مردم آذربایجان‌غربی انجام می‌شود

برخورد قاطع  با مخلان امنیت غذایی  مردم آذربایجان‌غربی  انجام می‌شود

گروه خبر:رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: باید برخورد کیفری قاطع و شدیدی با کسانی که به صورت گسترده امنیت غذایی مردم را به مخاطره می‌اندازند انجام شود.
به گزارش آراز آذربایجان ناصر عتباتی در دیدار با مدیر کل شبکه دامپزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه سلامت و بهداشت نهاده‌های دامی و تغذیه مردم از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است چون با امنیت روانی مردم سر و کار دارد اظهار داشت: بر این اساس باید این موضوع کاملاً جدی گرفته شود و اولویت کاری شبکه دامپزشکی استان باشد.
وی افزود: بی‌تردید امنیت غذایی یکی از مهمترین شئون حقوق عامه مردم است و در واقع از مزرعه تا سفره بهداشت غذایی مردم را شامل می‌شود که باید مورد توجه ویژه باشد تا مردم دغدغه‌ای نداشته باشند.
رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به متن قانون در زمینه تهدید بهداشت عمومی و سلامت مردم گفت: خوشبختانه قانونگذار در این موضوع با حساسیت ویژه‌ای ورود کرده است و حتی در برخی موارد اقدام مجرمانه افرادی را که بهداشت عمومی مردم را به مخاطره می‌اندازند را در حد افساد فی الارض دانسته است.
وی افزود: بی‌تردید علاوه بر اینکه باید فرهنگ‌سازی در بحث تأمین امنیت غذایی و بهداشتی مردم صورت گیرد از سوی دیگر باید برخورد کیفری قاطع و شدیدی با کسانی که به صورت گسترده امنیت غذایی مردم را به مخاطره می‌اندازند انجام شود.
عباتی با تأکید بر اینکه باید کشتار غیرمجاز دام در سطح شهرستان ارومیه و برخی شهرهای استان برچیده شود اظهار داشت: از سوی دیگر باید با نظارت کامل دامپزشکی آذربایجان‌غربی و تحت قوانین انجام شود تا سلامت مردم به خطر نیافتد.
در ادامه مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از حمایت‌های بی‌دریغ دادگستری استان از اقدامات شبکه دامپزشکی استان گفت: در سال ۱۴۰۱ کمک های شایانی از سوی دستگاه قضایی استان صورت گرفته و امسال با تدبیر دستگاه قضایی استان کارگروهی هدفمند شکل گرفته که در صدد است از وقوع برخی تخلفات جلوگیری شده به ویژه کشتار غیرمجاز که باید کنترل شود.
خلیل‌زاده در ادامه با بیان اینکه سالیانه چندین نوبت دامها واکسینه می‌شوند تا از بیماری‌ها و امراض مصون بمانند و برنامه غذایی مردم دچار مشکل نشود اظهار داشت: در سال گذشته ۱۸ میلیون واکسن در استان تزریق شده و از آذربایجان‌غربی به ۲۷ استان، دام ارسال می‌شود.
وی تصریح کرد: برخی موارد نظارتی کشتارگاه‌ها نیاز ضروری به حمایت‌های دستگاه قضایی است که این حمایت‌ها به صورت کم نظیر در سال گذشته انجام گرفت و نتایج ارزشمندی نیز از این حمایت‌ها حاصل شد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۹:۱۸ ق.ظ

دیدگاه


نُه + 6 =