مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي:

آب ۲۱۲ روستای حاشیه دریاچه ارومیه شور است

آب ۲۱۲ روستای حاشیه دریاچه ارومیه شور است

گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۲۱۲ روستای حاشیه دریاچه ارومیه متاثر از بحران خشک شدن این تالاب هستند و شوری آب دارند. کاظم محمدی اقدم با بیان اینکه مشکل لب شوری آب ۲۷ روستای میاندوآب با تغییر منشا آب و بهبود کیفیت آب رفع شده است افزود: از محل اعتبارات صندوق توسعه اقدامات اجرایی ۵۵ روستا با تغییر آب ۱۸ منشا در حال اجراست.
وی با بیان اینکه همچنین بهبود کیفیت آب ۷۸ روستای دیگر حاشیه دریاچه ارومیه نیز در دست اقدام است عنوان کرد: در حال حاضر ۵۲ روستای حوزه آبریز دریاچه ارومیه همچنان مشکل لب شوری آب دارند که امیدواریم هر چه زودتر تدابیر لازم برای رفع مشکل این روستا نیز اتخاذ شود.
محمدی اقدم همچنین از اجرای طرح پایلوت برای اولین بار در کشور در مجتمع هشت روستای شهرک ارس از توابع پلدشت تحت عنوان حذف بیولوژیکی نیترات از منابع آب آشامیدنی خبر داد و عنوان کرد: این طرح با هدف بهبود کیفیت آب شرب روستایی اجرا می شود.
وی در خصوص میزان بهره مندی روستاییان استان از خدمات فاضلاب گفت: هم اکنون سیستم دفع اصولی فاضلاب در سه روستای استان در حال بهره برداری است و از محل صندوق توسعه چهار روستای استان نیز بزودی صاحب تصفیه خانه فاضلاب می شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در خصوص میزان هدررفت آب در بخش روستایی استان نیز گفت: امسال با اقدامات متعدد میزان هدررفت آب در بخش روستایی استان به ۲۸٫۲۴ درصد رسیده است.محمدی اقدام نصب ۲۲۶ کنتور حجمی، تعویض ۱۰ هزار کنتور خانگی معیوب به همراه شناسایی یک هزار و ۴۵۱ انشعاب غیرمجاز و تبدیل آنها به انشعاب مجاز را از جمله اقدامات این شرکت در راستای کاهش میزان هدررفت آب در روستاهای استان عنوان کرد.همچنین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی از توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب در روستاهای استان خبر داد.
کاظم محمدی‌اقدم از توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب در روستاهای آذربایجان غربی خبر داد و اظهار داشت: دولت اهتمام جدی و کافی برای توسعه شبکه فاضلاب در روستاها دارد.
وی با بیان اینکه چهار پروژه فاضلاب در دست اجرا است، تصریح کرد: این پروژه‌ها در چهار روستای استان آذربایجان غربی در دست اجرا است و برای تسریع در روند اجرای آنها تلاش می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی با بیان اینکه در احداث شبکه فاضلاب روستایی شهرهای بوکان، خوی، ارومیه و شهرستان شوط پروژه در دست اجرا داریم، افزود: باید میزان برخورداری روستاییان از شبکه جمع‌آوری فاضلاب را افزایش دهیم.وی با بیان اینکه اعتبار این پروژه‌ها نیز تأمین شده است، ادامه داد: اعتبار مورد نیاز پروژه‌های جمع‌آوری فاضلاب که در دست اجرا هستند از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی تأمین شده است.محمدی‌اقدم با اشاره به اقدامات اجرایی در این زمینه، خاطرنشان کرد: اجرای عملیات شبکه فاضلاب در ۲۵ روستای آذربایجان غربی در شهرهای مختلف ازجمله اقدامات اجرایی در این خصوص است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازمهر،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی ادامه داد: توسعه شبکه فاضلاب روستایی در شهرک‌های صنعتی نیز از دیگر اقداماتی بوده که در این زمینه اجرایی و در این راستا شبکه فاضلاب شهرک صنعتی ارومیه و سایر شهرهای استان از آن جمله است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۶ ق.ظ

دیدگاه


هفت + = 13