معاون امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی:

شرایط اقلیم آذربایجان غربی در زمان عملیات عمرانی محدودیت ایجاد می کند

شرایط اقلیم آذربایجان غربی در زمان عملیات عمرانی محدودیت ایجاد می کند

آراز آذربایجان- تقی کهوریان در جلسه شورای فنی استان که با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات ساختمان استانداری برگزار شد گفت:شرایط اقلیم آذربایجان غربی محدودیتهای را در زمان عملیات کارگاهی و عمرانی در پروژه ها ایجاد می کند که می توان با اجرای همزمان بخش عمده ای ازعملیات اجرایی در پروژه ها، زمان بهره برداری از طرح ها سرعت می یابد و از طولانی شدن زمان اجرا و افزایش هزینه ها در پروژه ها جلوگیری می کند.
وی در این جلسه همچنین بر اهمیت نگهداری و حفاظت ازپروژه های عمرانی احداث شده تاکید کرد و افزود:پس از پایان عملیات ساخت پروژه بخش مهم در زمان بهره برداری موضوع نگهداری و نظارت بر ابنیه ، تاسیسات و ساختمان های احداث شده است که درصورت توجه نکردن و کم دقتی می تواند موجب فرسودگی وتخریب زود هنگام پروژه و هدررفتن منابع مالی هزینه شده شود.
معاون امورعمرانی استاندارهمچنین اظهار داشت: براساس آیین نامه اجرایی شورای فنی ، این شورا علاوه بر نظارت بر پروژه های عمرانی زیربنایی دستگاههای اجرایی و پروژه های شهرداری ها، اختیار نظارت برعملیات احداث طرح های ملّی و ملّی استانی شده را نیز دارد .
جواد عنابی دبیر شورای فنی استان درادامه این جلسه که بیش از ۳ و نیم ساعت بطول کشید از ابلاغ آیین نامه جدید روش کار شورای فنی استان ها خبر داد و گفت: براساس این آیین نامه محدوده فعالیت شورای فنی استانها ، اعضاء شورا، تشکیل جلسات، وظایف و اختیارات شورا و همچنین ارکان شورای فنی استان ها اعلام شده است.
وی افزود: مصوبات شورا در محدوده وظایف و اختیارات قانونی برای تمامی عوامل اجرایی پروژه ها پس از ابلاغ دبیر شورا لازم الاجراست.
در ادامه این جلسه گزارش نظارتی ۱۱ پروژه در دست احداث و بهره برداری شهرستان سردشت شامل پروژه تامین آب آشامیدنی مجتمع جبرند ، پارک بانوان سردشت، موزه صلح و یادمان شهدا و مصدومان شیمیایی سردشت، بهسازی و آسفالت راه روستایی یوسف گل و را ه روستایی نالاس به بناویه و حاج مینه ، فاز یک پروژه تامین آب آشامیدنی سردشت ، تاسیسات فاضلاب شهر سردشت و اجرای طرح هادی روستای بیوران سفلی ، سالن ورزشی شهر ربط و پروژه استخر سرپوشیده شهدای شیمیایی سردشت مطرح و پس از قرائت گزارش گروه نظارتی شورای فنی در خصوص مسائل و مشکلات طرح ها تصمیم گیری شد.
در این جلسه همچنین مقرر شد کمیته ای متشکل از نمایندگان دفتر فنی استانداری ، ادارات کل ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سازمان برنامه بودجه، شورای فنی استان و میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در خصوص مکان احداث موزه صلح و انتخاب دستگاه بهره برداراز یادمان مصدومان شیمیایی سردشت بررسی و اعلام نظر کنند.
در ادامه این جلسه در خصوص پروژه احداث خط انتقال آب به جزیره اشک نیز مقرر شد مشاور پروژه تا پایان هفته جاری دستور کارعملیات اجرایی بازسازی مسیر لوله های تخریب شده در بستر دریاچه را به پیمانکارارائه داده و عملیات اجرایی نیزتا پایان آبان ماه جاری به اتمام برسد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۶:۳۴ ق.ظ

دیدگاه


− یک = 8