رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان:

سهم بودجه عمرانی آذربایجان غربی در جهت جبران شکاف توسعه افزایش یافت

سهم بودجه عمرانی آذربایجان غربی در جهت جبران شکاف توسعه افزایش یافت

گروه خبر:رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی با اعلام اینکه در برنامه لایحه بودجه سال ۹۸ برای نخستین بار سهم بودجه عمرانی آذربایجان غربی از سهم جمعیتی پیشی گرفته، گفت: سهم بودجه عمرانی آذربایجان¬غربی در جهت جبران شکاف توسعه افزایش یافت.
به گزارش آرازآذربایجان ، ناصر حضرتی در نشست خبری با اصحاب رسانه بودجه کل کشور در لایحه سال ۹۸را ۱۷۰۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد که نسبت به سال ۹۷ از ۳۹٫۳ رشد برخوردار است، اظهار داشت: این رقم شامل بودجه عمومی دولت و بودجه مربوط به شرکت ها و بانک ها می باشد.
وی بودجه عمومی دولت را در سال ۹۸ حدود ۴۷۸٫۶هزار میلیارد تومان شامل ۲۸ درصد بودجه کل اعلام کرد و ادامه داد: ۷۲ درصد کل بودجه کشور به بانک ها و شرکت ها تعلق دارد که این رقم حدود ۱۲۷۴ هزار میلیارد تومان می باشد که نسبت به سال ۹۷ از رشد ۵۲ درصدی برخوردار است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی به درآمدهای پیش بینی شده در لایحه بودجه ۹۸ اشاره کرد و ابراز داشت: ۲۰۸ هزار میلیارد تومان درآمد عمومی دولت اعم از درآمدهای مالیاتی و… شامل ۵۱ درصد، ۱۴۸ هزار میلیارد تومان از فروش نفت شامل ۳۶ درصد و ۵۱ هزار میلیارد تومان مربوط به واگذاری دارایی های مالی شامل ۱۳ درصد و … می باشد.حضرتی به موارد مصارف درآمد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: ۳۲۰ هزار میلیارد تومان شامل ۷۹ درصد مربوط به اعتبارات هزینه ای دولت، ?? هزار میلیارد تومان مربوط به اعتبارات عمرانی و ۲۵ هزار میلیارد تومان مربوط به اعتبارات تملک و دارایی_های مالی می باشد.
وی با بیان اینکه سهم عمده درآمدها از محل مالیات خواهد بود، اعلام کرد: در لایحه بودجه سال ۹۸ درآمدهای پیش بینی شده آذربایجان غربی یک هزار و ۲۱۷ میلیارد تومان می باشد که که مستقیماً به خزانه استان واریز می‌شود و این رقم نسبت به سال ۹۷ حدود ۱۱ درصد رشد خواهد داشت.رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی ادامه داد: سهم آذربایجان غربی از درآمد مذکور در مجموع ۳۱ استان کشور ۱٫۰۶ درصد می باشد که نسبت به سال ۹۷ از ۱۱٫۳ درصد رشد برخوردار است.
وی اعتبارات هزینه‌ای استان را ۴۹۱ میلیارد تومان اعلام کرد که این رقم نسبت به سال ۹۷ حدود ۲۴ درصد رشد دارد، ابراز داشت: آذربایجان غربی در اعتبارات هزینه ای در بین ۳۱ استان کشور جایگاه دهم را به خود اختصاص داده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی تصریح کرد: در لایحه بودجه سال ۹۸ اعتبارات عمرانی استان حدود یک هزار و ۲۱۷ میلیارد تومان پیش بینی شده که استان آذربایجان غربی در جایگاه ششم با سهم ۴٫۷۳ درصدی در مجموع ۳۱ استان کشور می باشد.
حضرتی ادامه داد: در برنامه لایحه بودجه سال ۹۸ برای نخستین بار سهم بودجه عمرانی آذربایجان غربی از سهم جمعیتی پیشی گرفته است که دلیل آن سلسله اقدامات تبیینی برای جبران شکاف توسعه بین آذربایجان غربی و استان‌های برخوردار در ابعاد مختلف بوده تا در نتیجه آن تبعیض مثبتی برای جبران کاستی‌ها ما بین استان‌ها حاصل شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۴ ق.ظ

دیدگاه


− دو = 5