استاندار آذربایجان‌غربی: راهیان نور شمال‌غرب نیازمند توجه همه نهادها است

استاندار آذربایجان‌غربی: راهیان نور شمال‌غرب نیازمند توجه همه نهادها است

آراز آذربایجان، استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه راهیان نور شمال غرب، موضوعی ملی به شمار می‌رود، گفت: تحقق این امر و موفق شدن این طرح هم به توجه ملی همه نهادها نیاز دارد.
محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در جلسه قرارگاه راهیان نور شمال غرب در آذربایجان غربی افزود: ما تلاش می‌کنیم که جایگاه استان در بحث راهیان نور ارتقا یابد و همه دستگاه ها نیز باید اهتمام ویژه خود را در این خصوص به کار ببندند.
وی اضافه کرد: آذربایجان غربی در دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی و امنیت کشور، تلاش زیادی داشته شهدای زیادی تقدیم کرده است که باید این رشادت ها به مردم ایران و جوانان بازشناسانده شود.
وی اظهار کرد: مشارکت نهادهای ملی و توجه به آذربایجان غربی در خصوص شناساندن ظرفیت های گردشگری جنگ و راهیان نور بسیار ضروری است و باید در این زمینه برنامه ریزی شود.
استاندار آذربایجان غربی بر تکمیل زیرساخت های یادمان های دفاع مقدس در شهرستان های مختلف و همچنین بهبود خدمت رسانی به کاروان های راهیان نور تاکید کرد و ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی، فرمانداران شهرستان های مختلف توجه ویژه ای در این خصوص داشته باشند و برنامه های فرهنگی مختلف و موثری نیز در ایام حضور کاروان ها باید به اجرا درآید.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی هم در این جلسه با اشاره به اینکه سعی می کنیم اردوهای راهیان نور شمال غرب را از ۱۵ تیر آغاز کنیم، گفت: این اردوها در طول ایام تابستان برگزار می شود و ما در نظر داریم میزبان ۵۰۰ هزار نفر در این مقطع باشیم.
سردار حبیب شهسواری افزود: آذربایجان غربی طی ۴۳ سال گذشته ایستادگی عزتمندانه ای در مقابل دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته و در هشت سال دفاع مقدس هم، با عزت و افتخار حضور داشته که باید این رشادت ها به نسل جوان منتقل شود.
وی اضافه کرد: فقط شهر ارومیه ۲۷ بار آماج بمباران هوایی رژیم بعث عراق قرار گرفته که نشان دهنده ایستادگی بالای مردم منطقه بوده که این امر باید تبیین شود.
آذربایجان غربی همواره میزبان کاروان های راهیان نور شمال غرب کشور بوده و تا پیش از شیوع کرونا، سالانه حدود ۳۰۰ هزار نفر از یادمان های دفاع مقدس در این استان بازدید می کردند.
امسال نیز قرار است پس از دوران کرونا، این اردوها دوباره اجرا شده و صدها هزار نفر از مناطق عملیاتی آذربایجان غربی بازدید کنند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۶:۲۱ ب.ظ

دیدگاه


+ هفت = 14