مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی:

۲۵ طرح گردشگری در آذربایجان غربی احداث می شود

۲۵ طرح گردشگری در آذربایجان غربی احداث می شود

آرازآذربایجان-مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از اجرای ۲۵ طرح گردشگری در استان خبر داد.
جلیل جباری عصر یکشنبه در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهارداشت: تاکنون ۵۲ پروژه مجوز ساخت اخذ شده که از این تعداد ۲۵ طرح گردشگری با ۴۶۶۱ میلیارد ریال در حال احداث بوده و بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی با بیان اینکه با بهره برداری این طرح ها افزون بر هزار نفر مشغول به کار خواهند شد ادامه داد: در طرح فراگیر اشتغال نیز ۴۲ طرح با ۱۸۵ میلیارد ریال و در اشتغال روستایی نیز ۴۸۶ طرح با ۴۲۰ میلیارد ریال در کارگروه اشتغال مصوب شده که با معرفی طرح ها به شعب بانک عامل در مراحل بررسی و تخصیص تسهیلات قرار دارند.
جباری موازی کاری در اخذ استعلامات از دستگاهها را از جمله مشکلات پیش روی اجرای طرح های گردشگری عنوان کرد و افزود: در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بررسی مشکلات سرمایه گذاری و اتخاذ تدابیر لازم برای رفع موانع امیدواریم روند جذب سرمایه در بخش گردشگری استان نیز تسهیل و سرعت یابد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های استان در بخش گردشگری و امکان توسعه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در حوزه روستا گردی و طبیعت گردی گفت: در حالیکه در قالب طرح های اشتغال روستایی تا آخر شهریور امسال به ۴۰۰ میلیارد ریال می رسد، سهم پروژه های گردشگری بسیار اندک بوده و لازم است دستگاههای متولی نسبت به بررسی سریع طرح ها و معرفی پروژه های توجیه دار اقدام کنند.
پیمان آرامون افزود: صنعت گردشگری به عنوان یکی از صنایع بزرگ اقتصادی و اشتغالزا از اولویت های سرمایه گذاری در استان است که با توجه به ظرفیت های استان تکمیل زیرساخت های مورد نیاز این بخش در دستور کار دستگاههای اجرایی قرار گرفته است .
وی ادامه داد : تسریع در زمان پاسخگویی به استعلامات از طولانی شدن پروسه اداری آغاز طرح های سرمایه گذاری می کاهند و ضمن رضایتمندی سرمایه گذاران و تکریم آنها و ترغیب آنان برای فعالیت بیشتردر استان شده و موجب ارتقاء این صنعت و رونق اقتصادی را در پی خواهد داشت معاونت عمرانی نیز تمام تلاش خود را جهت تسهیل امور انجام خواهد داد.
در ادامه این جلسه طرح جامع منطقه نمونه گردشگری بندر گلمانخانه ارومیه، طرح ایجاد جاده سلامت ویژه پیاده روی خانواده ها و طرح ایجاد مرکز اقامتی در اطراف دریاچه سد شهرچایی و شهر سیلوانا از توابع شهرستان ارومیه بررسی و مقرر شد طرح گردشگری بندر گلمانخانه ارومیه در کارگروه امور زیربنایی مورد بررسی قرار گیرد و در خصوص جاده سلامت نیزکمیته ای متشکل ازادارات کل راه وشهرسازی، میراث فرهنگی و شهرداری ارومیه نسبت به انتخاب محل اجرای طرح را بررسی کرده و برای طراحی به مشاور واگذار شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۴ ب.ظ

دیدگاه


× 6 = چهل هشت