معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خبرداد

راه اندازی ۶۰ خانه بهداشت جدید در استان

راه اندازی ۶۰ خانه بهداشت جدید در استان

آرازآذربایجان- معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: تعداد ۵۶ پایگاه سلامت جدید شهری و روستایی در آذربایجان غربی راه اندازی شده است.
رسول انتظار مهدی از راه اندازی ۶۰ خانه بهداشت جدید در استان خبرداد و افزود: براساس طرح تحول سلامت، بیش از ۱۹۰ واحد ارائه خدمات به واحدهای بهداشتی قبلی متناسب با نیاز استان اضافه شده و از این بین تعداد ۵۲ مرکز خدمات سلامت جدیدشهری و روستایی و ۵۶ پایگاه سلامت جدید شهری و روستایی در استان راه اندازی شده است.
وی به اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت اشاره کرد و افزود:طبق این طرح در استان ۲۲۴مرکز خدمات جامع سلامت شهری،شهری _ روستایی و روستایی به همراه ۲۲۴پایگاه سلامت در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۶۰ مرکز خدمات جامع سلامت در شهر ارومیه در حال ارائه خدمات سلامت هستند.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: در قالب طرح تحول سلامت فضای فیزیکی تعداد ۱۸۳خانه بهداشت احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته و در حال حاضر تعداد ۳۴۰واحد بهداشتی مصوب و ۲۰۰پروژه در دست احداث می باشند که تعدادی از آنها در آینده نزدیک احداث خواهند شد.
انتظار مهدی تصریح کرد:بهبود استاندارد های فضای فیزیکی واحد های بهداشتی در اقصی نقاط روستایی آذربایجان غربی مشتمل بر سازماندهی کالبدی فضاها،توسعه کیفی ،نگهداری و تعمییر است که در این راستا در سال۹۵ در قالب طرح تحول سلامت اعتباری بالغ بر ۷۴میلیون ریال جهت تعمیر و تجهیز هزینه شده است.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص خدماتی که در مراکز سلامت ارائه می شود خاطر نشان کرد:خدمات و مراقبت های ارائه شده مشتمل بر پیشگیری و آموزش سلامت فردی ،تشخیص و درمان بیماری ها،تدبیر فوریت ها و مدیریت افراد تحت پوشش و خدمات بهداشت محیط ،مراقبت نوزادان و مادران باردار ، بهداشت مدارس ،علاوه بر موارد مذکور در طرح تحول سلامت خدمات نوین سلامت شامل سلامت روان،تغذیه و سلامت کار نیز به برنامه های قبلی اضافه شد.
انتظار مهدی افزود:همزمان با طرح تحول سلامت و بازنگری انجام شده در ساختار تشکیلاتی و بروز رسانی شرح وظایف نظام سلامت متناسب با نیاز مردم نیروی انسانی مورد نیاز هم دچار تغییراتی شد و براساس آخرین آمار و اطلاعات موجودبالغ بر ۳هزارو هشتصد نفر در آذربایجان غربی مشغول به ارائه خدمات سلامت هستند که از این تعداد ۶۹۳ نفر از طریق خرید خدمت بکار گیری شده اند.
منبع: ایسنا

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۸:۴۵ ق.ظ

دیدگاه


+ 8 = نُه