نماينده مردم اروميه در مجلس:

وزیر راه پاسخگوی بی‌کفایتی خود باشد و از مردم عذرخواهی کند

وزیر راه پاسخگوی بی‌کفایتی خود باشد و از مردم عذرخواهی کند

گروه خبر:نماینده ارومیه از مواضع آخوندی انتقاد کرد و بیان داشت: وزیر راه و شهرسازی به جای عذرخواهی و پاسخگویی به افکار عمومی از بیمه حرف می‌زند.
نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با آناج در واکنش به اظهارات آخوندی مبنی بر بیمه بودن مسافران قطار تبریز- مشهد، ابراز داشت: وزیر راه و شهرسازی به جایِ آنکه پاسخگوی بی‌کفایتی خود باشد و از مردم عذرخواهی کند، از بیمه بودن مسافران و پرداخت دیه سخن می‌گوید.
وی ادامه داد: وقتی دولت‌مردان درگیر حاشیه شده‌اند و به فکرِ لغو سخنرانی مطهری هستند، معلوم است که از امورات اصلی غافل می‌شوند.
نماینده مردم ارومیه اظهارات آخوندی را توهین به مردم آذربایجان تلقی کرد و متذکر شد: وزیر حق ندارد به جایِ عذرخواهی و پاسخگویی از بیمه حرف بزند، آیا اگر از خویشاوندان آخوندی نیز در آن قطار حضور داشتند و اتفاقی برایشان رخ می‌داد، بازهم ایشان از بیمه سخن می‌گفتند؟
وی تاکید داشت: حادثه قطار تبریز-مشهد برای دولت یازدهم و وزیرش گران تمام خواهد شد و ما به زودی وزیر راه و شهرسازی را به مجلس خواهیم کشاند تا در برابر اهمال و کم‌کاری‌ها پاسخگو باشد.
در حادثه‌ای تلخ ۴۴ تَن از هم‌وطنان‌مان پَرپَر می‌شوند و آذربایجانی‌ها در غمِ از دست دادن ۳۶ نفر از همشهری‌هایشان عزادار می‌گردند، آنوقت وزیر راه و شهرسازی به جایِ پذیرفتن مسئولیت، با طرحِ موضوع تکراریِ »خطای انسانی« از پاسخگویی فرار می‌کند و با نادیده‌گرفتنِ اجسادِ سوخته‌ی حاظر در قطار طی اظهار نظر تاسف‌باری عنوان می‌کند: »همه مسافران بیمه هستند جای نگرانی نیست«.
برای وزیر راه و شهرسازی ایران»عذرخواهی« و »طلب بخشش« از مردم نیز امری دشوار محسوب می‌شود و برخلافِ وزیر برق ژاپن که به خاطر قطعِ برق، ۲۰ دقیقه در برابر دوربین‌ها خَم شد، یک ببخشید ساده نیز بر زبان نمی‌آورد تا از دردِ خانواده‌های جان‌باختگان بکاهد.
در قطاری که مقابل دیدگان همگان می‌سوخت، نوزاد چند ماهه و جوانی با هزاران آرزو آتش گرفتند اما هیچ‌کس آن را مایه شرمساری ندانست و آخوندی در کمالِ وقاحت از بیمه بودن مسافران سخن گفت اما آیا این بیمه می‌تواند مُرده‌ها را زنده کند و اعضاء از دست رفته یک خانواده را دوباره به حیات بازگرداند؟
در اوجِ سیاست‌زدگی عده‌ای از نمایندگان و رسانه‌ها خود را برای لغو سخنرانی یک نماینده جِر می‌دادند اما حالا که یک آذربایجان به سوگ نشسته است، کَکِ آقایان هم نمی‌گزد و رئیس مجلس شورای اسلامی نمی‌‌گوید اظهاراتِ وزیر راهِ روحانی تاسف‌بار است.
آن‌هایی که به خاطر غفلتِ مسئولین از نوسازی ناوگانِ حمل و نقل ریلی و عدم نصبِ ساده‌ترین تجهیزات جانِ خود را از دست دادند دیگر زنده نمی‌شوند اما در شرایطِ کنونی باید مردم آذربایجان در کنار عزاداری برای متوفی‌ها، در سوگ مرگِ انسانیت جلوس کنند.
مسئولی را که به جایِ عذرخواهی و هم‌دردی با ملت از بیمه سخن می‌گوید و خواستارِ عدم نگرانی مردم می‌شود، نمی‌توان انسانی «عادی» دانست!احمدعلیرضا بیگی استاندار سابق و نماینده فعلی تبریز ،آذرشهر و اسکو با بیان اینکه قبول حادثه قطار برای آذربایجانی‌ها خیلی سخت است و یک فاجعه محسوب می‌شود، اظهار داشت: به عنوان نماینده ملت این واقعه غم‌انگیز را به مردم و بالاخص خانواده بازماندگان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند منان برای جان باختگان طلب مغرفت و رحمت دارم.وی تاکید کرد: قطعا نمایندگان آذربایجان‌شرقی اجازه نمی‌دهند مسئولان وقوع سانحه قِسر در بروند و حادثه را عادی جلوه دهند.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور حادثه قطار تبریز-مشهد را درس عبرتی برای دولت‌مردان دانست و خاطرنشان ساخت: مسئولان به جایِ آنکه برای حفظ آرامش مردم و تامین امنیت آنان تلاش کنند، تمام فکر و ذهن خود را معطوفِ حاشیه‌ها کرده‌اند و از وظایف نظارتی‌شان فاصله گرفته‌اند.وی متذکر شد: سیستم حمل و نقل ریلی با جانِ مردم ارتباط مستقیم دارد و اگر به مباحث نرم‌افزاری تاکنون توجهی نشده است، ضعفِ نظارتی مسئولین امر را نمایان می‌سازد.
بیگی با بیان اینکه حادثه قطار تبریز-مشهد کلِ ایران را داغدار کرد، تشریح کرد: وظیفه سختی بر عهده نمایندگان قرار گرفته است و تعاملِ و رفاقتِ ما با مسئولین، موجب نمی‌شود از فاجعه رخ داده چشم‌پوشی کنیم.
وی در واکنش به اظهارات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر »جایِ نگرانی نیست، مسافران بیمه‌اند«، توضیح داد: از آخوندی تاکنون قضاوت‌های عجولانه و اشتباهات زیادی دیده‌ایم، این وزیر به جایِ آنکه حل مشکلات حمل و نقل ریلی را در دستور کار قرار دهد برای خرید هواپیما هزینه میلیاردی کرده است و این نشان می‌دهد در اولویت‌سنجی ضعف دارد.
این نماینده مجلس دهم خواستار پاسخگویی وزیر راه و شهرسازی در برابر افکار عمومی شد و تصریح کرد: آخوندی بی‌کفایتی و ناتوانی خود را به نمایش گذاشت و نمایندگان در قالب طرح سوال و یا استیضاح او را به مجلس خواهند کشاند.
وی افزود: استیضاح آخوندی مطالبه یک ملت است و نمایندگان خواسته‌ی مردم را اجرا خواهند کرد تا با برخوردهای لازم شاهد تکرار چنین اتفاقاتِ تلخی در آینده نباشیم.
قلی‌اله قلیزاده نماینده کلیبر نیز با ابراز تاسف از حادثه قطار تبریز-مشهد، ابراز داشت: قطعاً مجلس نسبت به فاجعه رخ داده بی‌تفاوت نخواهد بود، در تماسی که با رئیس کمیسیون عمران داشتم خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب شدم تا ابعاد قضیه برای مردم شفاف‌تر شود.
وی افزود: سانحه‌ی رخ داده به حدی ناگوار است که نمی‌توان نامی بر روی آن نهاد، ظاهراً سهل‌انگاری و اهمال‌کاری موجب وقوع این اتفاق شده است و آنچه که در این شرایط ضروری به نظر می‌رسد، برخورد قاطع با مسببان این حادثه است.نماینده مردم کلیبر در مجلس دهم در واکنش به اظهارات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر »جایِ نگرانی نیست، مسافران بیمه هستند«، توضیح داد: این بی‌ادبانه‌ترین واکنشی است که یک وزیر می‌تواند از خود نشان دهد، اینکه در سایه‌ی اهمال‌کاری‌ها برخی جان خود را از دست دهند و آخوندی از پرداخت خسارت حرف بزند، بی‌عقلی است.
وی خاطرنشان ساخت: بعضاً آدمی در شرایطی قرار می‌گیرد که دچار استرس می‌شود و به جایِ آنکه حرف نزند، چشمان خود را می‌بندد و هرچه به زبانش می‌آید را می‌گوید.عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال استیضاح وزیر راه و شهرسازی وجود دارد، عنوان کرد: به طور قطع نمی‌توان گفت آخوندی استیضاح خواهد شد چون فعلاً نحوه‌ی مطالبه‌ی نمایندگان مشخص نشده است لکن آخوندی برای پاسخگویی در قالب طرح سوال یا استیضاح در مجلس حاظر خواهد گشت.
وی تاکید داشت: نمایندگان استان در این باره اتفاق نظر دارند و با جدیت تمام تا حصول نتایج لازم به رایزنی و پیگیری‌های خود ادامه خواهند داد.قلی‌زاده در پایان بازی با جانِ مردم را غیرقابل قبول دانست و تصریح کرد: باید معلوم شود آیا قطارهای تبریز-مشهد از استاندارد لازم برخوردارند یا خیر، قطارهای مسافربری لوکس به صورت چرخشی در ناوگان حمل و نقل ایران در حال فعالیت هستند و یا اینکه صرفاً در خطوط خاصی تردد می‌کنند؟

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۹ ق.ظ

دیدگاه


+ هفت = 11