نماينده مردم سردشت درمجلس:

دولت باید مکلف به حمایت از کودکان دربرابر خشونت شود

دولت باید مکلف به حمایت از کودکان دربرابر خشونت شود

گروه خبر:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس کمبود اعتبارات و نیروی انسانی را از مهم‌ترین علل عدم حمایت از کودکان در برابر خشونت دانست وگفت: دولت با ارائه لایحه شفاف زمینه تقویت حمایت از کودکان را فراهم کند.
رسول خضری در گفت‌وگو با خانه‌ملت، در خصوص کودک آزاری‌ و علل عدم حمایت از کودکان در مقابل خشونت، گفت: اورژانس اجتماعی در مراکز بهزیستی برای حمایت از کودکان فعال است اما عدم حمایت‌های مالی و کمبود نیروی انسانی منجر به عدم حمایت از کودکان در برابر خشونت شده اما قوانین در این زمینه کافی است.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگرچه اورژانس اجتماعی آمادگی حمایت از کودکان در برابر هرگونه خشونت را دارد اما متاسفانه آسیب اجتماعی و مشکلات روحی و روانی کودکان افزایش یافته؛ واقعیت آن است که بیش از ۲۵ درصد جمعیت جامعه درگیر مسائل استرس‌زا و مشکلات بهداشت و درمان هستند بر این اساس می‌توان قوانین را به روز رسانی و زمینه های حمایتی را گسترده کرد.
وی افزود: در لایحه برنامه ششم توسعه حمایت از کودکان بدسرپرست، بی‌سرپرست، کودکان کار و کودکان خیابانی به پیشنهاد نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس در متن لایحه گنجانده شد، در صورتی که مورد ایراد شورای نگهبان قرار نگیرد وضعیت آنها در لایحه تعیین تکلیف می‌شود، در غیر این صورت دولت باید لایحه‌ای را به شکل شفاف و با اهداف مشخص به مجلس ارائه کند.
خضری کمبود اعتبارات و نیروی انسانی را مهم‌ترین مشکل حمایت‌های ضعیف از کودکان در برابر خشونت دانست وگفت: دولت باید مکلف به حمایت از این کودکان شود، تنها بهبود وضعیت زندگی و معیشتی این کودکان مشکل را حل نخواهد کرد در واقع زندگی آموزشی و تحصیلی آنها و سلامت روحی شان باید در دستور قرار گیرد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: لایحه حمایت از زنان و کودکان در برابر خشونت در دولت می‌تواند موثر واقع شود اما هنوز به مجلس ارائه نشده است، با تقویت حمایت از کودکان در برابر خشونت گام موثری برداشته خواهد شد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: جمهوری اسلامی ایران در چند سال اخیر حسن نیت خود در تمام موضوعات و موارد به همگان ثابت کرده است، حال نوبت کشورهای غربی است که با تغییر رویکرد و اصلاح نگاه خود، زمینه تعامل را فراهم کنند. همچنین جهانبخش محبی نیا با اشاره اقدام اتحادیه اروپا برای آزادسازی اموال بانک صادرات، گفت: اقدام اخیر این اتحادیه را می توان مثبت و سازنده ارزیابی کرد، به شرطی که این روند در ماه های آینده نیز ادامه داشته باشد.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: روابط ایران و اروپا از گذشته بسیار خوب و رو به رشد بود، اما این روابط به علت اعمال تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران، بسیار ضعیف و کم رنگ شد، حال با اجرای توافق هسته این روابط و تعاملات در حال ترمیم است، اما به علت برخی رویکردهای کشورهای اروپایی این روند بسیار کند است.
وی افزود: البته عملکرد کشورهای اروپایی نسبت به آمریکا در اجرای تعهداتشان در توافق هسته ای بسیار بهتر بوده است، اما توقع جمهوری اسلامی از اروپا بسیار بیشتر از اقدامات کنونی آن ها است.
محبی نیا گفت: به طور حتم هر گامی که از سوی اروپایی ها در اجرای برجام برداشته شود، به همان میزان روابط ایران و کشورهای اروپایی بهتر از گذشته می شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: در چند سال اخیر با اعمال تحریم ها علیه ایران، کشورهای اروپایی از نظر اقتصادی دچار آسیب های بسیاری شدند و این مسئله موجب شده که اروپا شوق و آمادگی بیشتری برای رفع تحریم ها و انجام تعاملات اقتصادی با جمهوری اسلامی داشته باشد.
وی افزود: به طور حتم جمهوری اسلامی ایران در چند سال اخیر حسن نیت خود در تمام موضوعات و موارد به همگان ثابت کرده است، حال نوبت کشورهای غربی است که با تغییر رویکرد و اصلاح نگاه خود، زمینه تعامل را فراهم کنند.با تصمیم شورای اجرای مقررات اتحادیه اروپا، مقرره‌ای که در سال ۲۰۱۲ تصویب و موجب مسدود شدن دارایی‌های بانک صادرات ایران شده بود، اصلاح و نام بانک صادرات ایران و شعبه لندن این بانک، از فهرست موسسات مشمول این مقرره حذف شد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۶:۰۱ ق.ظ

دیدگاه


× 7 = شصت سه