مدير دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزيع نيروي برق استان:

سرقت تجهیزات شبکه برق در آذربایجان‌غربی ۶۵ درصد کاهش یافت

سرقت تجهیزات شبکه برق در آذربایجان‌غربی ۶۵ درصد کاهش یافت

گروه خبر: مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: تابستان امسال، سرقت کابل شبکه سیم مسی نسبت به سه ماهه اول امسال ۶۵ درصد کاهش یافت.
به گزارش آراز آذربایجان،رضا صادقی با اشاره به کاهش چشمگیر سرقت سیم مسی در تابستان سال جاری اظهار کرد: در سه ماهه اول سال، حدود ۲۳ تن سرقت تجهیزات شبکه سیم مسی صورت گرفته که این رقم در سه ماهه دوم با توجه به تمهیدات انجام شده با کاهش چشمگیری روبرو شد و به حدود هشت تن رسید.
وی تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار را یکی از مهمترین عوامل کاهش این سرقت‌ها دانست و افزود: در رابطه با پیشگیری از سرقت تجهیزات شبکه، تعاملاتی با نیروی انتظامی صورت گرفته که بر این اساس ۱۰ اکیپ گشت شبانه در ارومیه و ۶ اکیپ در شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب، سلماس و خوی به صورت مداوم به فعالیت می‌پردازند.مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد این سرقت‌ها در مرکز استان رخ داده است، ادامه داد: برای امسال حدود سه هزار کیلومتر تبدیل شبکه در نظر گرفته شده که تا به امروز حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن انجام شده و طبق پیش‌بینی تا پایان سال جاری با تبدیل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر باقی مانده، شاهد کاهش چشمگیر سرقت سیم‌های مسی در سطح استان خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه در طول ۲ سال گذشته سرقت ترانس در سطح استان به حداقل رسیده، اضافه کرد: ۸۵ درصد اماکن و تاسیسات این شرکت مجهز به دوربین مدار بسته بوده و نزدیک به ۱۵ انبار مجهز به سیستم ضد سرقت است.
سرقت کابل شبکه سیم مسی یکی از چالش‌های شرکت برق است که متاسفانه ضرر بسیاری به حوزه این شبکه وارد می‌شود؛ البته این امر با تبدیل کابل ها به خودنگهدار برطرف می شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۸:۱۵ ق.ظ

دیدگاه


پنج − = 2