همراه با درد و دل آزادگان جنگ تحمیلی

همراه با درد و دل آزادگان جنگ تحمیلی

گروه خبر:آزادگان خاطرات تلخ و شیرینی از دوران اسارت در پشت میله های رژیم بعثی دارند؛ خاطراتی که گاهی این پرستوهای عاشق را تا آخرین لحظه زندگی دنیوی به چالش می کشد و گاهی نیز این مردان بی ادعا را به سخن گفتن وا دارد تا سختی های گذشته را همراه با درد و دل های زمان حال و توصیه هایی برای آینده بازگو کنند.
آزادگان گنجینه های فرهنگ ارزشمند و انسان ساز دوران اسارت هستند و در قبال تحمل مصائب و سختی های دوران اسارت ما را به ادامه راه فرا می خوانند.
‘ فتاح هناره ‘، سرهنگ بازنشسته ارتش است که در ۲۱ تیر ۱۳۶۲ شمسی و در حالی که سه گلوله به صورت اش اصابت کرده بود، اسیر شد و امروز این جانباز ۴۰ درصد در ۵۴ سالگی در منطقه ‘ سرو ‘ در ارومیه به کشاورزی مشغول است. وی که همراه با ۴۰۰ نفر دیگر از فرماندهان ارتش، اسیر مفقودالاثر بوده است، گفت: مستاجر هستم ولی از برخی تبلیغات منفی علیه آزادگان و ایثارگران رنج می برم. وی ادامه داد: نمی دانم این برداشت های غلط مبنی بر اینکه تمام امکانات کشور در دستان ایثارگران و خانواده شهداست از کجا نشات می گیرد اما باید بگویم که ۲ دختر فارغ التحصیل در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه امیر کبیر دارم که بیکار هستند. وی با تاکید بر اینکه انتظاری از مسئولان ندارد، افزود: مسئولان توجه بیشتری نسبت به ایجاد اشتغال برای جوانان داشته باشند تا فرزندان ما هم در کنار سایر جوانان صاحب شغل شوند.
به گفته وی آذربایجان غربی سال ها در معرض حمله ها و ترکش های دشمنان داخلی و خارجی قرار گرفته است و شایسته نیست تا مردم این استان از بیکاری رنج ببرند . ‘ یحیی کرامتی’ که با لباس بسیجی و در سن ۱۶ سالگی در عملیات خیبر/تاریخ ۱۲ مرداد ۱۳۶۲/ اسیر شده بود، گفت: برخی رفتارها از سوی عده ای معدود در شان نظام نیست و موجب آزرده شدن دل ایثارگران و آزادگان می شود. وی وجود جوانان دهه هفتادی که امروز رهسپار مسیر شهادت و دفاع از حریم اسلام می شوند را از نکات مثبت جامعه در زمان حاضر خواند و افزود: مسایل فرهنگی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی ضرورت برنامه ریزی در سطح مسئولان برای گسترش فعالیت های فرهنگی را یادآور شد و افزود: فرزندان بسیاری از آزادگان نیز همراه با سایر هموطنان از بیکاری رنج می برند و مسئولان باید دست به کار شوند. وی خود را مدیون مردم شریف ایران دانست و ادامه داد: پیشواز ملت ایران از آزادگان در تاریخ این کشور ماندگار شده است و هیچگاه از ذهن آزادگان پاک نمی شود. ‘ معصوم علیزاده’ نیز که در سن ۲۳ سالگی و در سال ۱۳۶۱ در منطقه عملیاتی قادر اسیر شده و پنج سال در اسارت دشمن بوده است، گفت: ۴۰ درصد جانبازی دارم و تنها دغدغه من ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است. به گفته وی تا زمانی که بسترهای فرهنگی در سایه اراده مسئولان فراهم نشود، نمی توان انتظار داشت تا مردم عزت خانواده های ایثارگران را آن گونه که در شان جامعه اسلامی است، حفظ کنند .
به گزارش ارازآذربایجان به نقل ازایرنا ، ۲۶ مرداد، سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی بوده و بهانه ای برای پاسداشت ایثار و جانفشانی پرستوهایی است که سال ها در زندان های رژیم بعثی خون دل ها خورده اند اما تکریم از این آزادگان بی ادعا به این روز خلاصه نمی شود و این عزیزان همواره و در تمام طول سال مورد احترام آحاد مختلف جامعه قرار می گیرند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۵:۳۸ ق.ظ

دیدگاه


9 + = دوازده