سازمان جنگل‌ها و مراتع هیچ برخوردی با قطع درختان منطقه زاگرس نمی‌کند

سازمان جنگل‌ها و مراتع هیچ برخوردی با قطع درختان منطقه زاگرس نمی‌کند

گروه خبر:نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه سازمان جنگل‌ها و مراتع هیچ برخوردی با قطع درختان منطقه زاگرس نمی‌کند و روزانه ده‌ها کامیون درختان قطع شده قاچاق را به کارخانه کاغذسازی شمال حمل می‌کنند.
به گزارش آراز آذربایجان، جلال محمودزاده با اشاره به ادامه قطع درختان جنگل‌های کشور اظهار داشت: از زمانی که قانون تنفس جنگل شمال در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و قطع درختان ممنوع شد، قاچاقچیان به مناطق زاگرس روی آورده و اقدام به قطع درختان این منطقه می‌کنند.
وی بیان کرد: سپس قاچاقچیان با کامیون‌های متعدد از غرب کشور و از مناطق زاگرس‌نشین خارج شده و به درختان قطع شده را به کارخانه کاغذسازی شمال حمل می‌کنند.
نائب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین متأسفانه این معضل که از سالیان گذشته آغاز شده، همچنان ادامه دارد و با وجود اینکه اخیراً قانونی در کمیسیون تخصصی و در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه، حمل و قطع درختان جنگلی به منزله جنس قاچاق محسوب می‌شود، به تصویب رسیده اما باز هم مسئله قاچاق وجود دارد.
وی بیان کرد: با وجود اینکه نیروهای نظامی و گشت‌های ویژه مناطق باید با کامیون‌هایی که درختان جنگلی را حمل می‌کنند مانند جنس قاچاق برخورد و آنها را توقیف کرده و از سوی دیگر از آنها جریمه نقدی اخذ کنند اما متأسفانه برخوردها مطابق قوانین نیست و کم کاری در این رابطه انجام شده است.
محمودزاده با ابراز گلایه از سازمان جنگل‌ها و مراتع اظهار داشت: نباید به طور روزانه کامیون‌ها از منطقه ما به شمال کشور رفته و از جاده‌های بین شهری رد شوند و درختان بریده شده جنگلی را حمل کنند.
وی گفت: با وجود اینکه قانون نیز اجازه برخورد در این مسئله را داده اما برخوردی صورت نمی‌گیرد و قاچاقچیان بدون ترس، دلهره و نگرانی کامیون‌های باری این درختان قطع شده را حمل می‌کنند.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر روز در طول یک ساعت، اگر نظاره‌گر جاده تبریز به تهران یا زنجان باشیم، حمل ده‌ها کامیون درخت قطع شده به شمال کشور قابل روئیت است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۷ ق.ظ

دیدگاه


هشت − = 4