واکنش مرکز بهداشت به انتشار فیلم رهاسازی زباله های عفونی در ارومیه/

ارومیه رتبه برتر مدیریت پسماند عفونی را در کشور داراست

ارومیه رتبه برتر مدیریت پسماند عفونی را در کشور داراست

آراز آذربایجان- رئیس مرکز بهداشت ارومیه در پی انتشار فیلم رهاسازی زباله عفونی به سطل های آشغال عمومی در یکی از خیابان های این شهر، گفت: برخورد قانونی با خاطیان این امر صورت گرفت.
دکتر علی صدقیانی فر افزود: حفظ سلامت و جلوگیری از بروز مشکل برای مردم به ویژه با سهل انگاری مراکز درمانی و بهداشتی از جمله مهمترین اولویت های بهداشتی به شمار می رود و در این مورد نیز پس از کسب دستور ویژه رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، فوریت های بهداشت محیط این مرکز در محل حضور یافتند.
وی اظهار کرد: عوامل فوریت های بهداشت محیط این مرکز پس از بررسی ابعاد حادثه، واحد خاطی را شناسایی و اقدامات لازم را به عمل آوردند.
رئیس مرکز بهداشت ارومیه با قدردانی از توجه مردم به ویژه شبکه های اجتماعی در بیان این مشکل، بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلف بهداشتی، می توانند موارد را با شماره تماس ۱۹۰ یا ۳۲۲۳۷۰۰۱ در میان بگذارند.
دکتر صدقیانی فر گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد زباله های عفونی تولید شده در بخش دولتی و خصوصی در آذربایجان غربی و شهر ارومیه به صورت بهداشتی جمع آوری و بی خطرسازی می شود و تلاش برای تکمیل این فرآیند در دست پیگیری است.
وی افزود: شهر ارومیه و آذربایجان غربی در مدیریت پسماند عفونی جزو رتبه های برتر کشوری بوده و در این خصوص مورد تقدیر کارشناسان وزارتی نیز قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر برخی از شبکه های اجتماعی عکسی در خصوص دفع غیربهداشتی زباله های عفونی در یکی از خیابان های شهر ارومیه منتشر کرده بودند که با واکنش و پیگیری های مرکز بهداشت مواجه شد.
منبع: ایرنا

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۷:۰۴ ق.ظ

دیدگاه


+ چهار = 7