عبدالحق حسني:

مکان آرامگاه مجاهد نستوه حجت الاسلام حسنی مطابق وصیت نامه نشد

مکان آرامگاه مجاهد نستوه حجت الاسلام حسنی مطابق وصیت نامه نشد

گروه خبر: پسر ارشد مجاهد نستوه و خستگی ناپذیر، امام جمعه سابق دیار باکری ها گفت: در وصیت نامه پدرم آمده بود که آرامگاه در مصلی املام خمینی(ره) ارومیه باشد ولی بنا به رای اکثریت ستاد ارتحال، آرامگاه وی در باغ رضوان و قطعه شهدا در نظر گرفته شد.
عبدالحق حسنی، پسر ارشد مجاهد نستوه آذربایجان، در دیدار با خبرنگاران گفت: محل دفن، اقامه ککنده نماز میت در مراسم خاکسپاری و سلاح های شیخ حسنی، سه موضوع مذکور در وصیت نامه بود. وی با اشاره به اینکه محل دفن این مجاهد نستوه با محل مندج در وصیت نامه یکسان نیست، گفت: در وصیت نامه امام جمعه سابق آمده است که آرامگاه وی در مصلی اماام خمینی(ره) ارومیه باشد ولی در جلسه ای که در استانداری برگزار شد، با رای اکثریت حاضرین در این جلسه مصلحت بر این شد که پیکر حجت الاسلام شیخ غلامرضا حسنی در باغ رضوان و قطعه شهدا به خاک سپرده شود.
عبدالحق حسنی اضافه کرد: پدرم در سال ۱۳۶۲ آرامگاهی برای خودش در روستای پدریش تهیه کرده بود که بعد از مدتی به دلیل برخی مشکلات امنیتی و اینکه شاید عده کوته فکر در صدد سنگ اندازی به آرمان انقلاب برآیند، محل مزار تغییر یافته بود.
وی با بیان اینکه بعد از تماس با بیت رهبری تصمیم بر خاکسپاری در قطعه شهدا گرفته شد، گفت: گویا از بیت رهبری گفته بودند که مصلی ملک شخصی حجت الاسلام حسنی نیست و لذا نمی توانند بر آن وصیت کنند. وی با اشاره به سلاح های شیخ حسنی تصریح کرد: پس از گذشت چهلم، و با استعلام اسلحه های وی نیز به خانواده تحویل داده خواهد شد اما هنوز خبری در این مورد نشده است. حسنی اظهار کرد: باتوجه به گفته شهردار ارومیه، یادمانی نیز، در محل مزار حجت الاسلام والمسلمین حسنی احداث خواهد شد. وی با اشاره به برنامه های چهلم شیخ حسنی عنوان کرد: روز چهلم در محل مصلی امام خمینی (ره) از ساعت ۶تا ۸عصر برگزار شده و از ساعت ۱۱تا ۱۲ظهر نیز در محل مزار حجت الاسلام والمسلمین حسنی حضور پیدا خواهیم کرد.
فرزند ارشد شیخ مجاهد نستوه آذربایجان با اشاره به علت کناره گیری حسنی از امامت جمعه گفت: پس از جراحی چشم آقای حسنی، نیازمند عمل دوباره شد که با بیهوشی بیشتر، مشکلاتی در حافظه شیخ ایجاد شد که درخواست بازنشستگی کرد و با تماس و با بیت رهبری خواست که شخص دیگری را به عنوان امام جمعه معرفی کنند.
وی، پدر خود را فردی با بصیرت و آگاهی معرفی کرد و گفت: اگر بصیرت و تیز بینی های آن شیخ بزرگوار بنود امروز شاهد امنیت در استان نبودیم. به گزارش آرازآذربایجان به نقل از شبستان ،گفتنی است، بیانیه ای نیز از طرف بیت حجت الاسلام شیخ غلامرضا حسنی قرائت شد که در این بیاینه از تک تک مردم و مسئولان قدردانی شده بود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۹:۳۱ ق.ظ

دیدگاه


7 − پنج =