نماينده مردم پيرانشهر در مجلس:

فساد در جاهای دور از انتظار باعث نارضایتی مردم شده است

فساد در جاهای دور از انتظار باعث نارضایتی مردم شده است

گروه خبر: نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فساد در جاهای دور از انتظار باعث نارضایتی مردم شده است گفت: مسئولان در اوایل انقلاب مانند مردم زندگی می‌کردند اما متأسفانه اکنون میان مسئولان و مردم فاصله زیادی افتاده است. به گزارش آرازآذربایجان ، رسول خضری ، درباره اقدامات مجلس شورای اسلامی برای گشایش مشکلات معیشتی مردم اظهار کرد: مجلس ظرفیت‌های بسیاری دارد که متأسفانه به معنای کامل از این ظرفیت‌ها استفاده نشد. اما این به آن معنا نیست که مجلس کاری برای معیشت مردم نکرده است.
وی افزود: در بحث افزایش قیمت حامل‌های انرژی مجلس با ممانعت از آن قدم مهمی برداشت و این باعث نارضایتی دولت از مجلس هم شد، اما مجلس وکیل مردم است نه وکیل دولت.
نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع اشتغال تصریح کرد: فعالیت‌های مجلس در حوزه اشتغال نتوانست تأثیری که برای مردم محسوس باشد را ایجاد کند، کار برای رونق اشتغال باید برای مردم کاملاً محسوس باشد. وی با اشاره به کاهش ارزش پول ملی تأکید کرد: اگر مجلس با اقتدار به موضوع ورود می‌کرد، اینقدر ارزش پول ملی پایین نمی‌آمد. روند کاهش ارزش پول ملی قبل از اعمال تحریم‌ها شروع شد و ریشه در تحریم‌های داخلی داشت.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس می‌تواند جلوی برخی اقدامات دولت مانند بخشنامه‌های نسنجیده را بگیرد، تأکید کرد: مجلس دو بعد دارد، یک بعد قانون‌گذاری و از آن مهمتر نظارت بر حسن اجرای قوانینی که قبلاً تصویب شده است. در حالی که مجلس در بعد نظارتی ناظر خوبی نبود.
خضری با تصریح اینکه مجلس در بحث مبارزه با مفاسد هم می‌توانست قوی‌تر عمل کند گفت: فساد در کشور باعث نارضایتی مردم شده و متأسفانه این فساد گاه در کسانی دیده می‌شود که مردم انتظار ندارند. وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی از اهرم‌هایی که در اختیار دارد مانند سؤال، استیضاح و عزل به‌درستی استفاده نکرد. موضوع دیگری که مطرح است اینکه مجلس با تنقیح قوانین می‌تواند به بهبود فضای کسب و کار کمک کند، برخی قوانین باید به‌روزرسانی شود تا باعث جلوگیری از صدور بخشنامه‌های لحظه‌ای شود و در سالی که به‌نام رونق تولید نامگذاری شده به تحقق این امر کمک کند.
نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات کشور این است که مسئولان در اوایل انقلاب مانند مردم زندگی می‌کردند اما متأسفانه اکنون میان مسئولان و مردم فاصله زیادی افتاده خاطرنشان کرد: مجلس به‌عنوان زبان گویای مردم و پل ارتباطی آنان باید مطالب کف جامعه را پیگیری کند که البته در تذکرات گفته می‌شود ولی در لوایح و دستورها کمتر دیده می‌شود.
Arazazarbaijankhabarname@gmail.com

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۶ ق.ظ

دیدگاه


− 5 = چهار