نماينده مردم مهاباد در مجلس شوراي اسلامي:

رویکرد دولت در بحث مسکن شعاری است تا عملی

رویکرد دولت  در بحث مسکن  شعاری است  تا عملی

گروه خبر: نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه سیاست‌های دولت در حوزه مسکن، بسیار غلط است گفت: رویکرد دولت در بحث مسکن، بیشتر شعاری است تا عملی.
به گزارش آراز آذربایجان،جلال محمودزاده با بیان اینکه یکی از مشکلات مسکن، بحث زمین است اظهار داشت:تا زمانی که دولت، زمین مناسب و کافی در اختیار سرمایه‌گذاران و کسانی که ساخت مسکن انجام می‌دهند، قرار ندهد و زمین را به قیمت بالا برایشان مهیا کند، این کار باعث افزایش قیمت مسکن می‌شود و مشکل خاصی در این بخش حل نخواهد شد.
وی افزود: در حال حاضر شرایط وام مسکن به این صورت است، کسی که ثبت‌نام می‌کند باید طی سه چهار سالی که مسکن ساخته می‌شود، حداقل ۵۰۰ میلیون تومان پول به دولت بپردازد و بعد تسهیلات ۲۳ درصد را هم برگرداند که سر جمع می‌شود چهار پنج میلیارد تومان که این منطقی نیست. نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح مسکن ملی، هم از نظر اجرایی و هم از نظر سیاست‌گذاری، اصلاً قابل اجرا نیست خاطرنشان کرد: دولت اگر می‌خواهد مسکن ارزان در اختیار جوانان قرار دهد، خودش مسکن بسازد و با قیمت ارزان و یارانه‌ای به مصرف‌کننده بدهد، ولی دولت این قابلیت را اصلاً ندارد و حاضر نیست خودش را وارد این فاز کند. محمودزاده یادآور شد:آقایان شعار بدون بررسی دادند و اکنون در آن مانده‌اند و حالا موضوع را به بنیاد مسکن روستایی کشاندند. به نوعی آمار را سرشکن در مسکن روستایی می‌کنند. یعنی وقتی به کسی تسهیلات می‌دهند، نام شخص برای پر کردن آمار در لیست روستایی می‌آید، ولی قرار بود بیشتر این مساکن در شهر‌ها ساخته شود. این یعنی برای افزایش آمار ساخت مسکن، تسهیلات مسکن روستایی را به آمار اضافه کرده‌اند! وی در پایان خاطرنشان کرد: اوضاع بازار مسکن بدتر هم خواهد شد، چون عرضه‌ای وجود ندارد و تقاضا مدام در حال افزایش است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۸:۴۳ ق.ظ

دیدگاه


4 + = یازده