۳۰ درصد اعتبارات عمرانی آذربایجان غربی تخصیص یافت

۳۰ درصد اعتبارات عمرانی آذربایجان غربی تخصیص یافت

آراز آذربایجان- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۳۰ درصد از بودجه عمرانی استان تخصیص یافته است.
ناصر حضرتی پر یکشنبه شب در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهارکرد: از مجموع ۵۸۶ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای ۶۲ درصد و ۱,۵۰۷ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی نیز به طور میانگین ۳۰ درصد تخصیص یافته است.
وی از تحقق ۱۰۴ درصدی وصول درآمدهای استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: درآمدهای مالیاتی نیز ۱۱۰ و سایر درآمدها نیز ۷۶ درصد تحقق داشته است.
حضرتی با اشاره به اینکه به دلیل جایگاه استان در شاخص‌های آموزش، بهداشت، حمل و نقل و زیر ساخت‌ها همه این سرفصل‌ها قابلیت اولویت دار بودن محورهای توجه ویژه در بحث بودجه را دارد، افزود: به فراخور وضعیت موجود و نیز برنامه آمایش سرزمین اعتبارات استانی به ترتیب در شاخص‌های مختلف هزینه می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی تصریح کرد: به جهت تحقق مناسب درآمدهای مالیاتی استان اعتبارات ویژه ای به استان تحقق یافت که بر این اساس پاداش پایان خدمت سال ۹۸ و ماقبل از آن بازنشستگان پرداخت شد.
وی با تشریح آخرین وضعیت اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال جاری، حمایت و تقویت از ساخت داخل به منظور گسترش صادرات غیر نفتی به خصوص به کشورهای همسایه، مقابله با شیوع ویروس کرونا و کاهش آثار منفی اقتصادی آن، تسریع در تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با رویکرد پیشرفت متوازن و فراگیر، اصلاح ساختار بودجه دولت با رویکرد رفع موانع تولید و تسهیل در فضای کسب و کار، توجه به معیشت مردم با اولویت تأمین کالاهای اساسی و توسعه الگوی مشارکت عمومی و خصوصی را از رویکردهای کلان بودجه سال ۱۴۰۰ دانست.
استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه در توزیع اعتبارات استانی عدالت، انصاف و شفافیت را ملاک عمل قرار داده ایم گفت: برای دستیابی به توسعه پایدار و همه جانبه علاوه بر رعایت عدالت در توزیع اعتبارات، نگاه ویژه ای به مناطق محروم داریم.
محمدمهدی شهریاری با اشاره به سیاست دولت برای بودجه بندی بدون وابستگی به نفت تصریح کرد: شرایط سختی که تحریم بر میزان درآمدهای نفتی داشته بی سابقه است. در راستای فرمایشات رهبری در خصوص لزوم کمترین وابستگی به درآمدهای نفتی دولت نیز بخوبی این امر را اجرایی می‌سازد.
در این جلسه بخشی از اعتبارات عمرانی و کل اعتبارات هزینه‌ای استان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ و نیز طرح‌های مصوب کارگروه زیربنایی به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسید.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۱ ب.ظ

دیدگاه


دو × 2 =