نماينده مردم اروميه در مجلس:

دولت به وضعیت کارگران در آذربایجان غربی توجه داشته باشد

دولت به وضعیت کارگران در آذربایجان غربی توجه داشته باشد

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت : دولت باید به وضعیت کارگران به ویژه در آذربایجان غربی توجه داشته باشد و مشکلات آنان را برطرف کند تا وضعیت این قشر بهبود یابد.
قاضی پور با بیان اینکه وزیر راه به مسکن مهر هیچ اعتقادی نداشت افزود: دولت در زمینه مسکن اجتماعی نیز حتی آجری روی آجر نگذاشته است.نادر قاضی پور در مراسم تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استانی و ملی که در محل سالن همکف استانداری آذربایجان غربی برگزار شد اظهار داشت: نیروهای کار، مهندسان و همه افرادی که در تولید مشغول هستند کارگر تلقی می‌شوند و روز کارگر را به همه این عزیزان تبریک می‌گوییم. نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزیر راه و شهرسازی از نخستین روزی که رأی اعتماد را در مجلس کسب کرد به مسکن مهر هیچ اعتقادی نداشت و یک طرح به نام مسکن اجتماعی را دنبال کرد که متأسفانه کاری در این زمینه انجام نشده است و برای کارگران حتی آجری روی آجر گذاشته نشده است. وی با اشاره به افزایش خسارات سیل اخیر آذربایجان غربی به دلیل نیمه تمام بودن پروژه‌های عمرانی گفت: علی رغم تاکید استاندار آذربایجان غربی بر احداث سدهای نازلو و باراندوز و اتمام پروژه این سدها متأسفانه این سدها تکمیل نشده‌اند که این مسئله در سیل اخیر سبب خسارت فراوان شد که نیازمند توجه بیشتر مسئولان و دستگاه‌های اجرایی به آذربایجان غربی است.
وی افزود: به جای پلمب ۳ هزار حلقه چاه در آذربایجان غربی که درآمد بیشتر مردم استان از این طریق است باید شغل جایگزین را معرفی می‌کردند.
همچنین نادر قاضی پور بااشاره به تعطیلی متوالی شرکت ها و کارخانجات فعال و بزرگ کشور اظهار داشت: روز به روز بر تعداد بیکاران کشور افزوده می شود.وی با بیان اینکه دولت باید نسبت به بحث اشتغال و کار آفرینی توجه بیشتری داشته باشد، افزود: بسیاری از کارخانجات کشور یا تعطیل شده اند و یا در آستانه ورشکستگی قرار دارند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعطیلی کارخانه ارج، گفت: تعطیلی کارخانه ارج با ۸۰ سال سابقه کار یک گوشزنگی برای بیدار باش دولت بود که متاسفانه دولت بیدار نشد.این نماینده مجلس در ادامه اظهار کرد: بعد از تعطیلی کارخانه ارج، کارخانه داروگر یکی از قدیمی ترین کارخانه کشور تعطیل شد.
عضو کمیسیون ویژه تولید ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تعطیلی کارخانجات به همینجا متوقف نمی شود بلکه صفی از کارخانجات هستند که در آستانه تعطیلی قرار دارند.قاضی پور با انتقاد از بی توجه دولت بهع بخش تولید و اشتغال در جامعه، گفت: دولت باید نسبت به سرپا نگه داشتن کارخانجات فعال اهتمام ویژه داشته باشد اما هیچ توجهی به بحث اشتغال و تولید نمی شود.
این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه من به رئیسی رأی خواهم داد، تصریح کرد: با توجه به وضعیتی که در حال حاضر در کشور حاکم است رویکرد مردم نسبت به روحانی تغییر کرده است.
*دریافت ۲ هزار نامه درخواست اشتغال از مردم یک شهر نشانه بروز بحران بیکاری است
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر شرایط اجتماعی بسیار بد است به طوری که ? هزار نامه از طرف مردم در طول ۱۰ ماه اخیر دریافت شده است که ۲ هزار نامه از این تعداد در رابطه با درخواست اشتغال است.
سید هادی بهادری در این مراسم اظهار داشت: قانون کار نیازمند بازنگری‌های اساسی است و با توجه به تغییر شرایط و مفهوم کار باید قانون کار دچار روزآمدی شود.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فرهنگ کار در کشورهایی مانند کشور ژاپن به گونه‌ای است که اگر کارگری در زمان کار جان خود را از دست دهد آن کارگر را فردی مقدس می‌دانند و بسیار گرامی می‌دارند.
وی در رابطه با شباهت مردم منطقه آذربایجان با کشور ژاپن گفت: مردم منطقه آذربایجان در زمینه علاقه به کار و سخت‌کوشی شباهت زیادی به مردم ژاپن دارند که لازم است از مردم منطقه آذربایجان حمایت کافی شود.بهادری در رابطه با فقدان هماهنگی بین دانشگاه و بازار کار افزود: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید از حمایت کافی برخوردار شوند و در حال حاضر فضای دانشگاه‌ها به گونه‌ای است که نمی‌تواند نیاز جامعه و بازار کار را تأمین کند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر شرایط اجتماعی بسیار بد است به طوری که ۵ هزار نامه از طرف مردم در طول ۱۰ ماه اخیر دریافت شده است که ۲ هزار نامه از این تعداد در رابطه با درخواست اشتغال است.
*بحران بیکاری در کشور بسیار جدی و غیرقابل سرپوش‌گذاری است
استاندار آذربایجان غربی گفت: وضعیت اشتغال در کشور بسیار خراب است و در حال حاضر شاهد بحران بیکاری هستیم و این بحران غیر قابل انکار و سرپوش گذاشتن است.قربانعلی سعادت نیز دراین مراسم اظهار داشت: برای رونق اقتصادی نیاز به سرمایه‌گذاری داریم و حماسه اقتصادی نیازمند سرمایه‌گذاری و امنیت آن است و در این مسیر با رفع تحریم‌های ظالمانه کشورهای استکباری فضا برای سرمایه‌گذاری باز شده است.استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: در زمان تحریم‌ها فضا برای سرمایه‌گذاری در ایران باز نبود و متاسفانه پس از رفع تحریم‌ها نیز شرایط پیش رو برای سرمایه‌گذاری سخت است.
وی گفت: با توجه به اینکه در شرایط بد اقتصادی قرار داریم امسال را نیز مقام معظم رهبری با یک عنوان اقتصادی نام‌گذاری کردند بنابراین تلاش و همت دولت، مردم و قشر جهادگران اقتصادی از جمله کارگران باید این باشد که از این شرایط سخت خارج شویم و جامعه خود را بیمه کند.
*سرمایه‌گذاری‌های کنونی منجر به برطرف شدن بحران بیکاری نمی‌شود
معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سرمایه‌گذاری‌های کنونی دولت در استانها رضایت‌بخش نیست و منجر به برطرف شدن بحران بیکاری نمی‌شود.جمشید تقی زاده درهمین مراسم اظهار داشت: سرمایه‌گذاری‌هایی در استان‌های سراسر کشور انجام شده است ولی طبق گفته مسئولان استانی این حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در استان‌ها کافی به نظر نمی‌رسد و در واقع سرمایه‌گذاری‌های کنونی منجر به برطرف شدن بحران بیکاری نمی‌شود.
معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: با ایجاد اشتغال و توانمندسازی و کارآفرینی در زمینه فقرزدایی می‌توان تأثیر گذار بود و باید شاهد آن باشیم که با کار آفرینی بتوان در مسیر تبدیل شدن به قدرت اقتصادی قدم برداشت.
تقی‌زاده با اشاره به لزوم توجه به مسئله کار آفرینی در کشور افزود: اگر بخواهیم کشور ایران در منطقه به یک قدرت اقتصادی تبدیل شود باید دولت و جامعه‌ای کار آفرین داشته باشیم.
وی با اشاره به ضرورت تبدیل ایران به قدرت اقتصادی در منطقه تصریح کرد: برای تبدیل شدن به قدرت اقتصادی در منطقه باید بطن جامعه نیز دچار تحول شود و همه در این زمینه احساس مسئولیت داشته باشند و لازم به ذکر است که اگر ایران در ۵ الی ۱۵ سال به قدرت اقتصادی منطقه تبدیل نشود دچار عقب ماندگی‌های بسیاری در این زمینه می‌شود.وی با اشاره به وعده رئیس جمهور در رابطه با اشتعال‌زایی گفت: امسال نیز دولت ایجاد ۷۰۰ هزار شغل جدید را به مردم وعده داده است.
*افزایش بی‌رویه واردات به دغدغه جامعه کارگری تبدیل شده است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با بیان اینکه شکاف زیادی میان تولید بالقوه و تولید واقعی وجود دارد گفت: افزایش بی رویه واردات از دغدغه‌های جامعه کارگری است.
رضا نقی زاده در ادامه مراسم اظهار داشت: حمله پلیس شیکاگو به تظاهرات کارگران در سال ۱۸۸۶ میلادی سبب شد که کنگره بین‌المللی کارگر در پاریس این روز را به عنوان روز کارگر نام گذاری کند.مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی بیان کرد: مقام معظم رهبری در سال ۹۵ با تمجید از کارگران کشورمان فرمودند که در طول ۳۷ سال از گذشت انقلاب جامعه کارگری به هیچ وجه به تبلیغات ضد انقلاب تکیه نکرده و با طرح قانونی خواسته‌های خود همیشه مدافع انقلاب بودند.
وی افزود: در سال ۹۰ نرخ بیکاری در آذربایجان غربی ۱۳ درصد بود و در چندین سال اخیر با روند کاهشی رو‌به‌رو شده و این رقم در سال ۹۵ به ۸ درصد کاهش یافت و ۱۸ هزار و ۱۰ شغل در سال ۹۴ در آذربایجان غربی ایجاد شده بود که این رقم در سال ۹۵ به ۲۳ هزار و ۴۰۹ افزایش پیدا کرده است.
به گزارش آرازآذربایجان به تقل از تسنیم ، وی در رابطه با فقدان هماهنگی بین دانشگاه و بازار کار بیان کرد: شکاف زیادی میان تولید بالقوه و تولید واقعی وجود دارد که این شکاف میان دانشگاه و بازار نیز دیده می‌شود و بر تمامی مسئولان وظیفه است تا با اقداماتی از بروز چنین شکاف‌هایی پیشگیری کنند.نقی زاده در رابطه با دغدغه‌های جامعه کار گفت: افزایش بی رویه واردات از دغدغه‌های بسیار جامعه کارگری است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۶:۵۴ ق.ظ

دیدگاه


یک × 6 =