دولت آماده برطرف‌کردن مشکلات مالی پروژه انتقال آب در ارومیه است

دولت آماده برطرف‌کردن مشکلات مالی پروژه انتقال  آب در ارومیه است

گروه خبر: معاون رئیس جمهور گفت: هم اکنون دریاچه وضعیت رضایت‌بخشی نسبت به گذشته دارد و دولت اعلام آمادگی کرده که اگر در همین فاصله باز هم هزینه های پیش بینی نشده مترتب شود آماده برطرف شدن آن است. محمدباقر نوبخت در بازدید از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه اظهار داشت: جای تقدیر است که فرزندان این آب و خاک در عمق ۸۰ متری در بخش هایی تا زانو در گل و تا کمر در آب بودند تا بتوانند این ابرپروژه را به پایان برسانند.
وی افزود: یکی از طرح‌های احیای دریاچه ارومیه انتقال ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب در سال از پشت سد کانی سیب و رودخانه زاب به دریاچه ارومیه است که برای آن، باید بین ۳۵ تا ۳۶ کیلومتر آب منتقل شود.
معاون رئیس جمهور گفت:این انتقال از زیرزمین به صورت تونل انجام شده که هم اکنون تنها ۸۹۰ متر از آن باقی مانده است و به نسبت بازدید گذشته که در ۱۲ بهمن ماه از این پروژه به عمل آمد، قرار شد که کار را به سرعت ادامه دهند.
وی ادامه داد: در بخشی از حفاری‌ها، به آبرفت برخورد شد و در آن شرایط، هم باید حفاری انجام و هم گل و آب از آن تخلیه می شد که کاری بسیار سخت و دشوار بود اما جای تقدیر است که بیشتر سختی‌های آن سپری شده و تنها ۸۹۰ متر باقی مانده و به نسبت بازدید گذشته حدود ۵۲۰ متر حفاری انجام شده است.نوبخت اظهار داشت: باید دولت حدود ۴۵۰ میلیارد تومان به این پروژه تزریق کند که در حد ۵۰۰ میلیارد تومان این بودجه وجود دارد و باید این حفاری با سرعت و تا پایان تیر به پایان برسد.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از تسنیم، وی افزود: هم اکنون دریاچه وضعیت رضایت‌بخشی نسبت به گذشته دارد و دولت اعلام آمادگی کرده که اگر در همین فاصله باز هم هزینه های پیش بینی نشده مترتب شود آماده برطرف شدن آن است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۹ ق.ظ

دیدگاه


8 × پنج =