استاندار :

از تمام ظرفیت¬ها برای احیای واحدهای راکد آذربایجان غربی استفاده شود

از تمام ظرفیت¬ها برای احیای واحدهای راکد  آذربایجان غربی استفاده شود

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی ضمن تقدیر از عملکرد بانک‌ها در پیشرفت پروژه‌های عمرانی و اقتصادی استان، گفت: منابع بانک‌های استانی باید در داخل استان استفاده و سرمایه‌گذاری شود.
به گزارش آراز آذربایجان، محمدصادق معتمدیان در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان ضمن قدردانی از حمایت بانک‌ها از توسعه اقتصادی و عمرانی استان، اظهار کرد: انتظار می‌رود تمامی بانک‌های دولتی و خصوصی در جلسات کمیسیون هماهنگی حضور داشته و عملکرد و اقدامات دوره‌ای خود را ارائه دهند.
وی خاطر نشان کرد: بانک‌ها باید گزارشی از عملکرد جذب، مصارف و منابع خود ارائه دهند تا میزان انتفاع استان و واحدهای استانی از سرمایه‌های داخل استان مشخص شود و در غیر این صورت و استفاده از از منابع داخلی در خارج از استان از طریق قانونی با بانک‌ها برخورد می‌شود.
استاندار آذربایجان غربی ضمن تأکید بر جلوگیری از حرکات و اقدامات جزیره‌ای برخی بانک‌ها، تصریح کرد: افزایش جذب منابع مدنظر قرار گیرد تا بتوان با استفاده از این مهم جهشی در برنامه‌های اقتصادی و عمرانی استان داشته باشیم و بر اساس اولویت‌ها در بخش‌های مختلف تسهیلات بانکی هدایت شود.
معتمدیان ضمن درخواست از سرمایه‌گذاران بزرگ استانی برای انتقال حساب‌های خود به بانک‌های آذربایجان غربی، یادآور شد: زمینه سرمایه گذاری در استان فراهم است و ما از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای حضور در استان دعوت می کنیم. وی ضمن اشاره به تغییر قانون ضمانت واحدهای تسهیلاتی نزد بانک‌ها، اظهار کرد: اصلاح ضمانت املاک خارج از طرح سرمایه‌گذاری توسط بانک‌ها که تصمیمی حاکمیتی است باید پیگیری و با سرمایه‌گذاران طرح‌ها بیش‌ازپیش همکاری شود.
وی حمایت از تولید توسط دولت را از اهداف و اولویت‌های اصلی دانست و تصریح کرد: همگان باید در راستای رسیدن به شعار سال گام برداریم و شعار تولید، پشتیبانی و مانع زدایی را در بهترین شکل ممکن در جامعه جاری کنیم ازاین‌رو هر هفته یک روز کامل را برای رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی اختصاص داده و به ‌صورت میدانی از واحدها بازدید خواهیم کرد.
استاندار آذربایجان غربی گفت: نیاز روز واحدهای تولیدی و صنعتی استان تأمین و تزریق سرمایه در گردش و سرمایه ثابت است که با انجام این مهم خط‌های تولید و شیفت کاری واحدها افزایش یافته و در نهایت سبب افزایش اشتغال‌زایی می‌شوند.
معتمدیان توجه به بخش عمران، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام ، فعالیت مجدد واحدهای راکد، تأمین منابع مالی مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی را از مهم‌ترین موارد مدنظر استان عنوان کرد و یادآور شد: از مهم‌ترین پروژه‌ها می‌توان به احداث راه، راه‌آهن و موارد مربوط به فرودگاه‌ها اشاره کرد که می‌توانند سبب شکوفایی اقتصادی شوند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۸:۲۱ ق.ظ

دیدگاه


+ سه = 6