دادستان اروميه:

معتادان متجاهر ساماندهی می‌شوند

معتادان متجاهر ساماندهی می‌شوند

گروه خبر: دادستان عمومی و انقلاب ارومیه با اشاره به لزوم ساماندهی معتادان متجاهر گفت: اگر معتادان خیابانی، مزاحمت اجتماعی برای مردم ایجاد کنند مجرم شناخته شده و باید جمع آوری شوند.
به گزارش آراز آذربایجان،حسین مجیدی با اشاره به دغدغه دستگاه قضایی در حوزه مواد مخدر اظهار داشت: یکی از سیاست‌های راهبردی دستگاه قضایی، جمع آوری معتادان متجاهر است که از دغدغه‌های دستگاه قضایی نیز محسوب می‌شود.
وی با بیان لزوم ساخت اردوگاه برای معتادان متجاهر افزود: چند سوله موجود در دستگاه‌های اجرایی شناسایی و در ظرف یک ماه آتی از سمت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تجهیز و تکمیل می‌شود تا تمامی معتادینی که در شهر مرتکب رفتارهای مجرمانه می‌شوند را در این مجموعه نگهداری کنیم.
دادستان عمومی و انقلاب ارومیه اضافه کرد که اگر فردی از قانون برای درمان تبعیت نمی‌کند، استمرار برای مصرف مواد مخدر دارد و قصد اصلاح ندارد از مصادیق تجاهر به اعتیاد است.
قوه قضاییه و پلیس مبارزه با مواد مخدر در برخورد با معتادان متجاهر و مجرم بودن آنان بارها تاکید دارندکه البته نگهداری این معتادان به عنوان بیمار و نه زندانی موضوع دیگری است که مورد تایید همه نهادها و ارگان‌های مرتبط با این حوزه است.
مجیدی در تعرف معتادین متجاهر گفت: گاهی اوقات با رفتارهای خشن و مزاحمت‌های بیجا در جامعه، امنیت اجتماعی را به خطر می‌اندازند و از همین رو جمع‌آوری معتاد متجاهر از مطالبه جدی مردمی است.
وی ادامه داد: پس از تحویل و تجهیز سوله‌های شناسایی شده؛ معتادین متجاهر در عرض سه روز از سطح شهر جمع آوری می‌شوند.
مجیدی با اعلام اینکه اکثر معتادین متجاهر قابل شناسایی هستند، اظهار کرد: آنها آلونک‌هایی در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی داخل شهر برای خود ساخته و در ملاعام با مصرف مواد مخدر مرتکب جرم می‌شوند و مزاحم مردم هستند.وی ضمن درخواست همکاری رسانه‌ها افزود: از رسانه‌ها می‌خواهم تا در جمع‌آوری معتادان متجاهر همراه پلیس و قوه قضایی باشند و هر موضوعی در این راستا مورد سلب آسایش مردم باشد را اطلاع رسانی کنند تا ما وارد عمل شویم.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۸:۱۰ ق.ظ

دیدگاه


+ نُه = 17