خسارات سرمازدگی در آذربایجان غربی به حداقل رسید

خسارات سرمازدگی در آذربایجان غربی به حداقل رسید

آراآذربایجان-رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: کشاورزان خسارات سرمازدگی را به حداقل رساند.
رسول جلیلی در جلسه تشریح برنامه های عملیاتی جهاد کشاورزی در سال جاری گفت:برنامه ریزی های علمی و اجرایی با کار تیمی و گروهی برای تحقق پیشران های توسعه در دستور کار قرار دارد.
وی بااشاره به کاهش دمای اخیر و سرمازدگی محصولات کشاورزی در استان تصریح کرد:کشاورزان و بهره برداران استان با تلاش شبانه روزی توانستند خسارات سرمازدگی را حداقل برسانند.
وی افزود: فعالیت کار گروه تحقیق و توسعه جهت شناسایی موانع تولید و ارائه راهکار های عملی برای توسعه پایدار کشاورزی آغاز شده است.
جلیلی با اشاره به پیشران های توسعه در بخش کشاورزی خاطر نشان کرد: این پیشرانها شامل توسعه کشت های گلخانه ای،سیستم های نوین آبیاری تحت فشار،توسعه دامداری های بزرگ مقیاس است.
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: توسعه کشاورزی قراردادی بعنوان راهکار کلیدی توسعه در بخش کشاورزی در دستور کار سازمان قرار دارد که در این راستا استفاده از پژوهش تحقیق و تجربیات کشورهای همسایه ضروری است.
**ارتباط بین المللی مطلوبی برای شناسایی بازارهای هدف صادراتی محصولات کشاورزی آذربایجان غربی ایجاد شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری آذربایجان غربی گفت: ارائه مشوق های لازم برای توسعه پروژه های بزرگ مقیاس کشاورزی در استان در اولویت کاری است.
رضا حسینی افزود: بخش کشاورزی استان به لحاظ دارا بودن پتانسیل بالای ارزش تولید می تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال مولد و تامین ارز خارجی برای استان باشد.
وی بااشاره به کاهش دما در استان و اطلاع رسانی به کشاورزان افزود: فعالیت های اطلاع رسانی و آموزشی جهاد کشاورزی و مشارکت موثر کشاورزان و بهره برداران در مبارزه با سرمازدگی قابل تقدیر و تشکر است.
معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: جذب سرمایه گذاری و ارائه مشوق های لازم برای توسعه پروژه های بزرگ مقیاس کشاورزی در استان در اولویت کاری است.
وی اظهارکرد: ارتباط بین المللی مطلوب بین بخش خصوصی و تولید کنندگان با کشورهای خارجی برای شناسایی بازارهای هدف صادراتی ایجاد نشده و در این خصوص برنامه ریزی لازم مورد نیاز است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۱ ق.ظ

دیدگاه


دو + = 8