نماينده مردم مهاباد در مجلس:

خانوارها برای تامین مواد غذایی با مشکل مواجه هستند

خانوارها برای تامین مواد غذایی با مشکل مواجه هستند

گروه خبر:عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس از نابسامانی قیمت ها در بازار انتقاد کرد و گفت : خانوارها برای تامین مواد¬ غذایی با مشکل مواجه هستند.جلال محمود زاده درباره موضوع ممنوعیت صادرات دام برای تنظیم بازار گوشت قرمز گفت:باید توجه داشت که میزان صادرات دام کشور در حدی نیست که ممانعت از صادرات نقش موثری در تنظیم قیمت گوشت داشته باشد.
به گزارش آرازآذربایجان ، عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر افزود:در طول حدود دو سال گذشته به دلیل بیماری تب برفکی بخش قابل توجهی از دام های کشور تلف شده و در واقع میزان تولید داخلی گوشت قرمز حتی نمی تواند همزمان جوابگوی نیازهای داخلی و صادرات باشد بنابراین باید در این خصوص تدابیر اساسی اتخاذ شود.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه میزان تولید گوشت قرمز در کشور کم است،گفت:مطرح کردن موضوع جلوگیری از صادرات دام برای تنظیم بازار گوشت، موضوعی عامیانه محسوب می شود.
محمودزاده در ادامه تصریح کرد:قیمت گوشت قرمز و مواد غذایی با سطح درآمد بسیاری از خانوارها تناسبی ندارد. بالا رفتن قیمت دلار، تامین نهاده های دامی مانند ذرت و سویا را با چالش جدی روبرو کرده و باعث شده بیشتر مرغداران کشور جوجه ریزی نداشته باشند که تبعات آن در آینده بازار را با مشکل روبرو می_کند.وی ادامه داد:در واردات نهاده های دامی مانند ذرت و سویا رانت وجود دارد و سال هاست که واردات نهاده های مذکور بصورت انحصاری در اختیار یک شرکت است.
وی افزود:در واردات گوشت قرمز نیز انحصار وجود دارد و بطور طبیعی بی توجهی به موضوعات مذکور عرضه و تقاضا گوشت و محصولات پروتئینی را با مشکل روبرو می کند و این موضوع به زیان مصرف کننده است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۴ ق.ظ

دیدگاه


هفت − = 1