نماينده مردم سردشت در مجلس:

حوزه سلامت کشور نیازمند مدیریت صحیح منابع مالی است

حوزه سلامت کشور نیازمند مدیریت صحیح منابع مالی است

گروه خبر:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: مهمترین موضوع در حوزه سلامت مدیریت منابع مالی است و برای رسیدن به امر مهم نیازمند ریل‌گذاری و زیرسازی مناسب هستیم.
به گزارش آرازآذربایجان ، رسول خضری ، در خصوص وضعیت بیمه‌های همگانی گفت: بیمه‌های فراگیر جزو اولین ماده‌های برنامه ششم توسعه قرار داشت تا در همان سال اول اجرایی شود. این طرح توسط مجموعه دولت یازدهم در سال ۹۳ اجرایی شد و در طول آن ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، اما حدود ۵ میلیون نفر آنها همپوشانی بیمه‌ای داشتد.
بیمه حلقه واسط بین بیماران و پزشکان است
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از مشکلات کشور در حوزه سلامت همپوشانی‌های بیمه‌ای است. عمق و کیفیت اجرای بیمه‌ همگانی بسیار مهم است چرا که باید حلقه واسطه بین بیماران و پزشکان باشد.وی افزود: پیش‌زمینه و زیرسازی بیمه همگانی در بسیار از کشورهای پیشرفته جهان بر پایه دو اصل اساسی تعریف می‌شود و آن پزشک خانواده و راهنمای بالینی است، بنابر این در هیچ کجای دنیا فردی با یک دفترچه بیمه به ۱۰ پزشک مراجعه نمی‌کند و در عین حال از ده‌ها نوع آزمایش و عکسبرداری، سی تی اسکن و دارو نیز استفاده کند و هزینه همه آنها بر عهده بیمه‌ها باشد، این شیوه در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: در همه کشور‌های دنیا ۴۰۰ تا ۲۵۰۰ نفر زیر مجموعه یک پزشک خانواده دوره‌دیده و متخصص قرار می‌گیرند،اما ما از سال ۸۴ پزشک خانواده را مطرح کردیم اما تا کنون برای تربیت پزشک خانواده هیچ اقدامی نکرده_ایم.
طرح تحول سلامت بدون پزشک خانواده، بیمه یک پارچه وگایدلاین ناقص است
خضری بیان اینکه طرح تحول سلامت بدون پزشک خانواده وگ ایدلاین یا راهنمای بالینی ناقص هست،گفت: هر طرحی باید درست و در طول زمان اجرا شود. اجرای طرح تحول سلامت در کشورهای موفق دنیا بین ۱۵ تا ۱۸ سال طول کشید اما ما در عرض ۱۸ ماه به صورت شتاب زده و ناقص اجرا کردیم. باید زمان و اعتبار به این طرح تحول بدهیم و درطول مسیر اصلاح و نواقصش را رفع کنیم در این صورت است که به نتیجه خواهیم رسید.
حوزه سلامت کشور نیازمند مدیریت صحیح منابع مالی است
خضری ضمن تایید صحبت‌های سعید نمکی سرپرست وزارت بهداشت و درمان در خصوص وضعیت بیمه‌های همگانی گفت: ایشون فردی کاردان در حوزه بهداشت و درمان و توانمند در حوزه بودجه است. مهمترین موضوع در حوزه سلامت مدیریت منابع مالی است و برای رسیدن به امر مهم نیازمند ریل‌گذاری و زیرسازی مناسب هستیم و بی تردید از عهده ایشان بر می‌آیید.
همچنین نماینده مردم پیرانشهر و سردشت با اظهار تاسف در خصوص مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق مبنی بر کسر ۱۰ درصد مالیات مستقیم از درآمدهای مستقیم پزشکان اظهار داشت: اول این که باید برای همه این موضوع هضم و قابل فهم شود که صنف پزشکان با دیگر صنوف هیچ تفاوتی ندارد. این درست نیست که در اذهان قالب شود که، پزشکان متمولین و مرفهین جامعه هستند. به هیچ وجه پسندیده نیست.خضری با بیان این که “انگ زدن به صنف خاصی آنهم به بهانه شفاف سازی مالیاتی صنوف کار درستی نیست”، تصریح کرد: ما مخالفتی با شفاف سازی مالیاتی نداریم چرا که پزشکان مانند سایر صنوف متعهد به پرداخت مالیات می باشند و اگر آمار سازمان مالیاتی کشور را بررسی کنید به این نکته می‌رسید که صنف پزشکان تنها صنفی است که پرداخت مالیاتی شفاف و به موقعی دارد اما این که با این بهانه صنف خاصی را مطرح کنند کار ناپسندی است و انگ محسوب می شود.
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در ادامه “عدد بدهی مالیاتی صنف پزشکان را از سوی برخی کارشناسان امری غیر واقعی و مشتبه به صرافان” دانست و خاطرنشان نمود: آمارهایی که به این صنف نسبت داده شده (۷هزار میلیارد تومان) غیر قابل قبول، شبهه آمیز و اشتباه می_باشد. این آمار با کدام سیستم کارشناسی بررسی شده است که ما خبر نداریم.
خضری همچنین تاکید کرد: کجای این موضوع صحت دارد که پزشکان فرار مالیاتی داشته اند؟ تاکنون وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان امور مالیاتی چه کاری انجام داده‌اند؟ سازوکار آنها چنان باید دقیق و شفاف باشد که هیچ کس نتواند انگ و تهمتی به دیگری بزند. آنها که می‌توانند با دسترسی به حسابهای افراد، مثل آب خوردن اطلاعات مالی هر شخص را رو نمایند.
نماینده مردم پیرانشهر همچنین گفت: از همه مهمتر اعتماد مردم نسبت به پزشکان را نباید خدشه دار کرد. چرا که به لحاظ اجتماعی وظیفه پزشک بهبود بیمار است اگر قرار باشد با مطرح کردن اینگونه موارد غلط و آمار غیر واقعی، اذهان عمومی را بر علیه پزشکان شوراند که جامعه به حیث سلامت رو به زوال می‌رود و بحث درمان خودبخود منتفی خواهد شد.وی اذعان داشت: واقعا دلیل این همه انگ را نمی‌دانیم چیست. چرا برخی افراد مباحثی را در مجلس باب می‌کنند که بار آشفتگی فکری را به همراه داشته باشد؟ جناب سازمان امور مالیاتی اگر خیلی ادعا دارید، سیستم شفاف سازی سازمان متبوع خود را درست کنید. شما که دسترسی به تمام حسابها را در اختیار دارید بروید حساب پزشکان را بررسی کنید. آنان که پول را از مملکت خارج نمیکنند همین جا بطور قطع صرف میشود.وی در پایان خاطرنشان کرد: هزینه‌های سرپایی بر اساس کتاب کالیفرنیا پیش نمی‌رود چرا که تعرفه پزشکی نیز با تورم همخوانی ندارد. این در حالی است که برخی از پزشکان ما حدود ۹ ماه است کارانه دریافت نکرده‌اند. متاسفانه کسی نیز پاسخگو نیست. اما براحتی انگ فرار مالیاتی پزشکان را می زنند.
خضری اذعان نمود: شفاف سازی، لازمه هر کاری در کشور است و اگر این اتفاق بیافتد تمام شک و شبهه‌ها را از بین می‌برد. نباید با برخی اعلانهای غلط اعتماد را در جامعه از بین برد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۰ ب.ظ

دیدگاه


+ دو = 4