حل مشکلات اقتصادی و مهار کرونا اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم باشد

حل مشکلات اقتصادی و مهار کرونا اولویت‌های اصلی  دولت سیزدهم باشد

گروه خبر: عضو مجلس خبرگان رهبری، حل مشکلات اقتصادی و مهار کرونا را دو چالش بزرگ پیش روی دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: باید اعضای کابینه هماهنگ عمل کنند و یک صدا از دولت سیزدهم شنیده شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین جواد مجتهدشبستری درباره الزامات سیاست خارجی دولت سیزدهم گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند، سیاست خارجی ما باید براساس عزت، حکمت و مصلحت باشد و مصالح عالی کشور براساس حکمت، مدیریت شود و از جاده عزت خارج نشویم و غیر از روابط با کشورهای متخاصم چون رژیم صهیونیستی و آمریکا، با هر کشور دیگری می‌توان براساس این اصول ارتباط برقرار کرد.
نماینده آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، درباره تغییرات محتمل در سیاست خارجی کشور در دولت سیزدهم، افزود: اینکه آقای رییسی چقدر می‌تواند در روابط خارجی تغییر ایجاد کند بستگی به گذشت زمان و آینده دارد ولی با رویکردی که قابل حدس زدن و پیش‌بینی است که اولویت در ارتباط با کشورهای همسایه و در نگاه به شرق است.طبیعی است امید داشته باشیم که در روابط خارجی مخصوصاً با کشورهای همسایه و بلوک شرق مثل چین و روسیه، شاهد پیشرفت و تغییرات مثبتی باشیم.
مجتهدشبستری درباره مذاکرات هسته‌ای در دولت آینده خاطرنشان کرد: نمی‌دانم چه خواهد شد و نمی‌توانم پیش‌بینی کنم اما این را می‌توانم بگویم که تا اینجا هرگاه ما بر اصول خویش پافشاری و با قدرت و قوّت از حقوق ملت دفاع کردیم، طرف‌های مقابل عقب‌نشینی کردند.
وی ادامه داد: امروز هم همین‌طور است. یعنی اگر تیم مذاکره‌کننده و عزیزانی که به نمایندگی از ایران در این تیم خواهند بود، با قدرت و قاطعیت از حقوق ملت دفاع کنند، موفق خواهیم شد و دشمن عقب خواهد نشست در غیر این صورت هر جا که بخواهیم عقب‌نشینی کنیم و از حقوق اساسی ملت کوتاه بیاییم، طبیعی است که دشمن یک گام جلو خواهد آمد.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: امروز وضع معیشت مردم نگران‌کننده است و این وضعیت در درجه اول باید ساماندهی شود. بیکاری، تورم، نقدینگی بالا و مشکلات فرهنگی اقداماتی است که توقع می‌رود که در دستور کار دولت سیزدهم قرار بگیرد.
مجتهدشبستری، مشکلات اقتصادی و شیوع ویروس کرونا را دو چالش بزرگ دولت سیزدهم عنوان کرد و درباره ترکیب کابینه سیزدهم بیان کرد: امیدواریم که افراد متخصص و متعهد، توانمند، مکتبی، ولایی، خدمتگزار و ضدفساد در کابینه حضور داشته باشند.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تیم‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی که طبیعتاً در هر کابینه‌ای چند وزارتخانه حول محور موضوعات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است که اگر هماهنگ عمل کنند یک صدا از دولت شنیده می‌شود. به گزارش آراز آذربایجان به نقل از ایرنا، مجتهدشبستری یادآور شد: اگر اختلاف نظری هم در بعضی مسائل وجود دارد در درون جلسات حل شود و به نقطه نظر واحد برسند تا هماهنگ عمل کنند. امیدوارم که سید ابراهیم رییسی بتواند نقش خوبی در هماهنگی میان اعضای کابینه ایفا کند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۵ ب.ظ

دیدگاه


+ 5 = دوازده