مدیر تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی خبر داد؛

جریمه۲۱هزارمیلیاردریالی متخلفان پرونده های تعزیراتی

جریمه۲۱هزارمیلیاردریالی متخلفان پرونده های تعزیراتی

آرازآذربایجان،مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: امسال متخلفان پرونده های تعزیراتی در آذربایجان غربی به بیش از ۲۱ هزار و ۷۳۸ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.
حسین نجف زاده در این زمینه اظهار کرد: با اشاره به تلاش شعبه‌های این نهاد برای بررسی پرونده‌های تعزیراتی در حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و درمان گفت: در ۹ ماه منتهی به آذر امسال، ۲۵ هزار و ۳۴۲ فقره پرونده در این استان رسیدگی شده است.
وی با بیان اینکه میزان محکومیت متخلفان این تعداد پرونده در آذربایجان غربی بیش از ۲۱ هزار و ۷۳۸ میلیارد ریال بوده است، افزود: تاکنون ۹۹.۹ درصد پرونده‌های تعزیراتی در سه بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و درمان مورد رسیدگی قرار گرفته و کمتر از یک دهم درصد باقی مانده نیز در حال بررسی است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی ادامه داد: بیشترین میزان پرونده ورودی و رسیدگی شده در استان با بیش از ۱۹ هزار فقره مربوط به بخش کالا و خدمات بود که برای آنها حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال جریمه در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: بیشترین میزان محکومیت نیز با بیش از ۲۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش قاچاق کالا و ارز بود که برای قاچاقچیان در پنج هزار و ۲۴۲ فقره پرونده رأی صادر شده است.
نجف زاده یادآور شد: در بخش بهداشت و درمان هم، ۸۱۹ پرونده وارد شعبه‌های تعزیرات حکومتی استان شده که همه آنها مورد رسیدگی قرار گرفته و متخلفان به پرداخت ۳۸ میلیارد ریال جریمه محکوم شده‌اند.
وی با بیان اینکه گران فروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت، ارائه ندادن فاکتور از جمله مهمترین تخلفات بخش کالا و خدمات است، گفت: در بخش قاچاق نیز از جمله بیشترین اقلام کشف شده می‌توان به سیگار، البسه، احشام، سوخت، لوازم آرایشی بهداشتی و مواد غذایی اشاره کرد.
نجف زاده تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلفات اقتصادی و صنفی، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و دارو و درمان، موضوع را از طریق سامانه اینترنتی www.tazirat۱۳۵.ir یا تلفن ۱۳۵ به سازمان تعزیرات حکومتی و در بخش کالا و خدمات از طریق تلفن ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت و در بخش بهداشت و دارو و درمان از طریق تلفن ۱۹۷ و در بخش قاچاق کالا و ارز از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز گزارش کنند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۲ ق.ظ

دیدگاه


7 − دو =