جبران محرومیت های تلنبار شده در آذربایجان غربی به مطالبه گری واحد نیاز دارد

جبران محرومیت های تلنبار شده در آذربایجان غربی  به مطالبه گری واحد نیاز دارد

گروه خبر:استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بهبود شاخص های توسعه ای استان با وفاق، همدلی و تعامل مسئولین میسر می شود گفت: خوشبختانه نمایندگان مجلس و مسئولین ارشد استان تعامل و همدلی خوبی دارند که حفظ و تقویت آن بسیار مهم است.
به گزارش آراز آذربایجان،محمدمهدی شهریاری با تاکید بر اینکه شرایط تحریمی که دشمن بر کشور ایجاد کرده بر درآمدهای دولت تاثیر گذاشته است افزود: نمایندگان از شرایط دولت در تامین درآمدهای نفتی و غیر نفتی آگاه هستند.دشمن همه امکانات خود را برای شکست نظام بکار گرفته است.
وی ادامه داد: کاهش درآمدهای نفتی و مسدود سازی نقل و انتقالات بانکی باعث شده تا روند اقتصادی کشور دچار اختلال شود.
شهریاری با اشاره به اینکه با وجود همه محدودیت های دولت، آذربایجان غربی به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است افزود: از شمال تا جنوب استان پروژه های مختلف عمرانی در دست اجراست که می توانند بسترساز توسعه همه جانبه استان باشد.
استاندار آذربایجان غربی گفت: جبران محرومیت های تلنبار شده تاریخی در استان به یک انسجام واقعی و مطالبه گری واحد نیاز دارد.
دولت نگاه ویژه ای به استان دارد و سرمایه گذاری های عظیم در حوزه آب و خاک موید این است.
شهریاری در ادامه با اشاره به اینکه عقب ماندگی های استان در شاخص های راه روستایی، بیسوادی، درآمد سرانه و سرانه فضای آموزشی یک واقعیت ناراحت کننده است، گفت: ولی این بی انصافی است که دستاوردهای کسب شده در سال گذشته از رتبه نخست بهبود فضای کسب و کار گرفته تا رتبه برتر نخست احیای واحدهای راکد، کاهش نرخ بیکاری، رشد سرمایه گذاری، کاهش نرخ تورم و فلاکت و رتبه برتر ضریب نفود بیمه کشور را نبینیم و مدعی باشیم که در استان کاری انجام نگرفته است.
وی ادامه داد: در گاز رسانی به مناطق شهری و روستایی استان جهش بی نظیری رخ داده است و میانگین بهره مندی در روستایی از ۳۶ درصد به ۷۰ و در شهری به ۹۰ درصد رسیده است.
شهریاری افزود: این جهش در شاخص بهداشت و سلامت و آب روستایی نیز مشهود است.
استاندار آذربایجان غربی سرمایه گذاری نظام در حوزه آب و خاک بویژه شبکه گذاری اراضی پایین دست سد های استان را کم نظیر دانست و افزود: نتایج این سرمایه گذاری ها در یکی دو سال آینده بخوبی نمایان خواهد شد.وی تاکید کرد: حفظ هماهنگی موجود در استان زمینه ساز دستیابی به توسعه پایدار را سرعت می بخشد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۳ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۷ ب.ظ

دیدگاه


یک + 2 =