نايب رئيس کميسيون عمران مجلس :

توقف مسکن مهر مورد تایید مجلس نیست

گروه خبر: نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در واکنش به جایگزینی طرح مسکن اجتماعی به جای مسکن مهر توسط وزارت راه و شهرسازی گفت: هر طرحی که باعث کاهش قیمت تمام شده مسکن شود مورد قبول کمیسیون عمران قرار خواهد گرفت.
علی اکبر آقایی مغانجوقی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اینکه از طرح جایگزین مسکن مهر توسط وزیر راه و شهرسازی اطلاعی ندارد، گفت: وزیر راه و شهرسازی قرار بود هفته گذشته میهمان کمیسیون عمران مجلس باشد و در مورد توقف طرح مسکن مهر پاسخگوی سوالات نمایندگان مردم باشد، اما متاسفانه این اتفاق حاصل نشد، از این رو بنده از طرح جایگزین وی و یا اسامی چنین طرحی اطلاعی ندارم.
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی، افزود: اعضای کمیسیون عمران مجلس، با توقف طرح‌هایی همانند مسکن مهر موافق نبوده و اذعان دارند که چنین پروژه‌هایی باید کماکان تداوم داشته باشد، چراکه این طرح تنها راهکار حمایت از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه است. وی در واکنش به جایگزینی طرح مسکن اجتماعی به جای مسکن مهر، تصریح کرد: هر طرحی که باعث کاهش قیمت تمام شده مسکن شود مورد قبول اعضای کمیسیون عمران مجلس قرار خواهد گرفت.
آقایی مغانجوقی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مسکن مهر آن بود که قیمت زمین را از قیمت تمام شده مسکن پایین‌تر آورد، از این رو ادامه چنین پروژه‌ای در شرایط کنونی ملزم به نظر می‌رسد.
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس، خاطر نشان کرد: هر پروژه‌ای که به افزایش تسهیلات، افزایش ساخت و ساز و تولید مسکن با قیمت متناسب با درآمد خانواده منجر شود، قطعا با موافقت مجلس مواجه خواهد شد.
در این راستا طرح جدیدی از سوی وزارت راه و شهرسازی مطرح شده است که پس از طی مراحل و در صورت تصویب و تایید مجلس، می‌تواند جایگزین مسکن مهر شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۵:۳۹ ق.ظ

دیدگاه


× شش = 54