دیپلماسی اقتصادی کشور فعال نیست

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به فاسد شدن محصول هندوانه در مرز ترکیه از عدم رعایت دیپلماسی اقتصادی گلایه کرد. به گزارش آراز آذربایجان، سیدسلمان ذاکر در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: طبق ماده ۲۲ بند ۱۱ اقتدار مجلس، دفاع از حقوق و جایگاه قانونی نمایندگان اقتضا می کند که واقعا دولت حق و حقوق نمایندگان را رعایت کند چرا که ما نماینده ملت هستیم.
وی با تذکر به وزیر امور خارجه، تاکید کرد: امروز دیپلماسی اقتصادی کجا مانده است، ۸۰ بازارچه مرزی بسته شده است و یک بازارچه باز است، صادرکنندگان و واردکنندگان الان نمی دانند چه کنند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ۲۰ هزار تن هندوانه از ارومیه به وان ترکیه رفته است و واگن ها هنوز باز نشده اند و این محصولات فاسد و خراب شده اند.
وی در ادامه تاکید کرد: چه کسی باید پاسخ کشاورزان را بدهد و احقاق حقوق کشاورزان را چه کسی باید انجام دهد؟ به جز نمایندگان مردم؟ به جز وزیر امور خارجه؟
ذاکر ادامه داد: برخی ۲ میلیارد تومان و برخی یک میلیارد تومان هزینه گذاشته اند. دیپلماسی اقتصادی کجاست و چرا فعال نیست. آیا کشاورز باید رایزنی کند و با وزیر خارجه ترکیه صحبت کند؟ پس وظیفه شما چیست؟ خواهش می کنم حق و حقوق مردم را بدهید و حق و حقوق نمایندگان باید حفظ شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۹:۳۲ ق.ظ

دیدگاه


چهار × 3 =