مديرکل راه و شهرسازي استان:

بسته تشویقی در انتظار نوسازان بافت فرسوده ۱۶ شهر آذربایجان غربی است

بسته تشویقی  در انتظار نوسازان  بافت فرسوده ۱۶ شهر  آذربایجان غربی است

گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: بسته های تشویقی برای اجرای طرح های نوسازی در محلات بافت فرسوده ۱۶ شهر استان که دارای این نوع بافت هستند، در نظر گرفته شده و به تصویب کمیسیون ماده ۵ نیز رسیده است.
به گزارش آرازآذربایجان ،سیدمحسن حمزه لو افزود: این بسته شامل اعمال تخفیف در هزینه های اداری و اعطای تسهیلات به متقاضیان است که در حال حاضر اجرا می شود.
وی اضافه کرد: ثبت پروانه های ساختمانی در سامانه ستاد ملی، اطلاع رسانی بسته‌های تشویقی در رسانه‌ها و ارائه تخفیف‌های مربوط به پروانه‌های ساختمانی و خدمات نظام مهندسی از مسائل مورد تاکید و قابل پیگیری در شهرستان‌های آذربایجان غربی است.
وی اظهار کرد: طرح نوسازی و بازآفرینی بافت فرسوده شهری آذربایجان غربی پیشرفت خوبی در استان داشته و در چهار شهر خوی، پیرانشهر، ماکو و بوکان ۱۰۰ درصد سهمیه ۲ ساله اعلامی اجرایی شده و پروانه آنها ثبت شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: البته به لحاظ فعالیت کم در دیگر شهرهای آذربایجان غربی، متوسط پیشرفت این طرح برای رسیدن به هدف گذاری ۲ ساله در استان حدود ۶۶ درصد است.حمزه لو گفت: از ۱۶ هزار و ۲۰۵ واحد در نظر گرفته شده برای نوسازی بافت فرسوده در ۲ سال ابتدایی اجرای این طرح در آذربایجان غربی، بیش از ۱۰ هزار واحد اجرایی شده است.آذربایجان غربی بیش از سه هزار هکتار بافت فرسوده دارد که از این میزان ۴۱۷ هکتار مربوط به شهر ارومیه است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۸:۳۴ ق.ظ

دیدگاه


+ 9 = سیزده