مجلس آماده بررسی لایحه‌ای برای بهبود وضعیت خبرنگاران است

مجلس آماده بررسی لایحه‌ای برای بهبود وضعیت خبرنگاران است

آراز آذربایجان- نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توجه به مطالبات و دغدغه‌های انباشته شدە خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای کشور گفت: در صورت ارائه لایحه ای از سوی دولت، مجلس آماده بررسی آن برای بهبود وضعیت این قشر است.
انورحبیب‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دستگاه های اجرایی دخیل باید برای امنیت شغلی، بیمه و مسکن خبرنگاران و فعالات رسانه‌ای تدبیری اندیشه کنند و بدون شک مجلس یازدهم از این لایحه استقبال خواهد کرد.
وی با تبریک روز خبرنگار افزود: خبرنگاران واقع‌نگاران بیطرفی هستند که در راستای منافع عمومی و انسانی تلاش کرده و روح آگاهی را در کالبد جامعه دمیده و نقش آفرینی می کنند.
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: خبرنگاران با نگاه ریز بینانه و اصلاح‌گرایانە خود به توسعه در تمام ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ورزشی کمک می‌کنند.
وی اضافه کرد: خبرنگاران سال‌هاست که با وجود فعالیت رسانه‌ای از تسهیلات خدماتی و رفاهی برخوردار نبوده و از امنیت شغلی و بیمه محروم هستند.
“حبیب‌زاده” بیان کرد: خبرنگاران در مبارزە با هرگونه فساد از کمترین حمایت‌ها برخوردار بوده و در بحران‌ها سینه سپر می‌کنند و در صف مقدم قرار می‌گیرند اما حریم امنی ندارند.
وی در خصوص خبرنگاران شهرستان بوکان نیز اظهار کرد: باید بسترهایی برای به فعلیت رسیدن پتانسیل رسانه‌های شهرستان در جهت توسعه و آبادانی مهیا شود و احترام گذاشتن به استقلال رسانه‌ها، تعامل به جای تقابل و حمایت از رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای در اولویت قرار گیرد.
۱۷ مرداد سالگرد شهادت محمودصارمی خبرنگار جمهوری اسلامی به عنوان روز خبرنگار در تقویم جمهوری اسلامی ثبت شده است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱:۲۶ ب.ظ

دیدگاه


نُه − 4 =