استاندار آذربايجان‌غربي:

باید از همه ظرفیت‌ها برای بهبود وضعیت مردم استفاده کرد

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه یک استان ثروتمند و برخوردار از مواهب الهی همچون آب، خاک، معدن، جنگل، نیروی انسانی خوب و مردمان متدین داریم، گفت: وضعیت کنونی شایسته مردم استان نیست.
به گزارش آراز آذربایجان، محمدصادق معتمدیان در جریان شانزدهمین سفر شهرستانی خود در جمع اهالی روستای باگردان مهاباد افزود: همه چیز برای توسعه استان مهیا است.
به گفته وی، با انسجام و برنامه ریزی مناسب باید از ظرفیت‌های خوب گردشگری، کشاورزی، بوم‌گردی و … برای جهش اقتصادی در روستاها و بهبود وضعیت روستاییان استفاده کنیم.
معتمدیان افزایش درآمد روستاییان را امکان پذیر دانست و یادآور شد: همه دستگاه‌ها و نهادها با همدلی و پشتکار شبانه روزی در مسیر افزایش درآمد سرانه مردم استان بویژه روستاییان گام بر می‌دارند.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برخی محرومیت‌های شهرستان مهاباد گفت: بدنبال جبران عقب افتادگی های شهرستان با استفاده از ظرفیت‌های موجود هستیم.
به گفته معتمدیان، اولویت مصوبات سفر شهرستان‌ها، تحقق مطالبات مردم است ضمن اینکه باید بتوانیم از ظرفیت‌های استان برای جهش در حوزه اقتصاد روستاها نیز بهره بگیریم. وی ادامه داد: مشکلات این شهرستان احصا شده و همه دستگاه‌های اجرایی متولی بدنبال حل مشکلات مردم این دیار و جبران کاستی های هستند.
معتمدیان رسیدگی به مناطق محروم و غیر برخوردار را اولویت دولت سیزدهم دانست و گفت: حضور مسوولان در این مناطق، روستاها و مناطق مرزی، نشان از عزم جدی دولت برای رسیدگی به مشکلات مردم دارد.
وی اضافه کرد: آذربایجان غربی از این توانمندی برخوردار است تا طرح یک محصول برای یک روستا در آن اجرایی شود که با اجرای آن از فروش محصولات کشاورزی به صورت خام جلوگیری خواهد شد.
استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای واگذاری زمین به روستاییان برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی گفت: این پروسه نباید بیشتر ۲ ماه طول بکشد و زمین مورد نیاز و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار روستاییان قرار گیرد تا زمینه ماندگاری آنها فراهم شود و حتی مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها شکل گیرد.
معتمدیان با بیان اینکه جهش توسعه باید در روستاهای استان ایجاد شود و روستاییان با ظرفیت‌های موجود آشنا شوند، ادامه داد: پرداخت وام اشتغال روستایی از جمله کارهای مناسبی است که روستاییان با ایجاد تعاونی و دریافت آن می‌توانند علاوه بر تشکیل زنجیره تولید بر درآمد خود نیز بیافزایند.
وی با اشاره به اینکه منابع دولت محدود است، اضافه کرد: مطالبات مردم در مناطق مختلف باید بررسی و از منابع محدود دولت در زمینه تحقق مطالبات مردم استفاده شود.
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه برخی مناطق روستایی در استان مشکل تامین آب شرب دارند، یادآور شد: در قالب نهضت آبرسانی که در دولت سیزدهم با اعتبارات بسیار خوب آغاز شده و مشکل این روستا نیز رفع خواهد شد.
معتمدیان گفت: حذف مدارس کانکسی یکی از موضوعات اولویت دار است ضمن اینکه پسندیده نیست که در منطقه مدارس کانکسی و غیراستاندارد وجود داشته باشد.
وی تاکید کرد: در سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی مصوب شد همه روستاهایی که جمعیت دانش آموزی بیش از ۲۰ نفر دارند، مدرسه ایمن با امکانات لازم داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه طرح های هر شهرستان براساس مزیت های آن منطقه مصوب می شود، افزود: با شناخت پتانسیل ها و موانع توسعه هر منطقه و مطالعات تدوین نقشه راه توسعه در سفرهای شهرستانی، تلاش می شود عقب افتادگی شهرستان در برخی از شاخص ها جبران شود.استاندار آذربایجان غربی در این سفر ضمن نشست با منتخبین اقشار مختلف مردم، فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان و دیدار با خانواده معزز شهدا، آخرین وضعیت روند اجرای پروژه‌های عمرانی این شهرستان را نیز بررسی کرد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۸:۱۰ ق.ظ

دیدگاه


× 3 = بیست هفت