رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی:

امواج بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

امواج بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

آرازآذربایجان،رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: امواج بارشی از امروز سه شنبه شمال استان را فرا می‌گیرد و لازم است شهروندان موارد ایمنی را رعایت کنند.
مهدی صابری در این زمینه افزود: این امواج بارشی تا روز چهارشنبه موجب بارندگی پراکنده در مناطقی از شمال آذربایجان غربی خواهد شد
وی با بیان اینکه امروز، دوشنبه آسمان استان صاف است و پدیده خاصی پیش بینی نمی‌شود، اضافه کرد: با وجود احتمال بارش پراکنده، تغییرات دمایی چندانی برای روزهای پیش رو پیش‌بینی نمی‌شود.
رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان تکاب با ۲ درجه سانتی‌گراد سردترین و شهرستان پلدشت با ۲۴ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مناطق استان بودند.
صابری با بیان اینکه بارندگی‌های مهرماه استان مطلوب بود، گفت: متوسط کل بارش‌های استان در مهرماه ۱۸.۸ میلی‌متر ثبت شده که در مقایسه با مدت زمان دراز مدت ۶ میلی‌متر افزایش دارد.
این استان با حدود ۳۰۰ میلیمتر بارندگی در سال از استان‌های پر بارش محسوب می‌شود ولی همچنان کمبود بارندگی‌ها و خشکسالی‌ها بر روند کشاورزی منطقه و میزان سطح آب‌های زیر زمینی تأثیری منفی گذاشته‌است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۹:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


2 × = دو