دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در اروميه:

مرزی بودن آذربایجان غربی بزرگترین مزیت برای رشد اقتصادی است

مرزی بودن آذربایجان غربی بزرگترین مزیت برای  رشد اقتصادی است

گروه خبر:دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مرزی بودن استان آذربایجان غربی بزرگترین مزیت این استان برای صادرات به کشورهای همجوار است لذا از دولت درخواست می‌شود اختیارات بیشتری به استانداران استان‌های کشور داده تا بتوانند در مسیر رشد و شکوفایی استان مدنظر خویش گام بردارند.
به گزارش آرازآذربایجان، محسن رضایی در همایش افزایش توان رزمی و توسعه امنیت که در در حسینیه اعظم عاشقان ثارالله ارومیه برگزار شد، با اشاره به وفاداری مردم آذربایجان غربی به نظام انقلاب اسلامی، اظهار داشت: عمق وفاداری مردم آذربایجان غربی را به نظام انقلاب اسلامی تاکنون درک نکردیم.
وی ادامه داد: ملت‌های دنیا بر پایه دو رکن اساسی، اقتدار و اقتصاد استوار هستند و در واقع مهم‌ترین نیاز هر جامعه‌ مربوط به این دو رکن اساسی است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همه جوامع پیشرفته دارای دو موتور پیشرفته اقتدار و اقتصاد هستند و بر همین اساس بودجه‌های کلانی در حوزه دفاعی کشور خود اختصاص می‌دهند، در حال حاضر بودجه نظامی ژاپن چندین برابر بودجه دفاعی ایران است.این مسؤول به وضعیت حوزه دفاعی کشور در زمان طاغوت اشاره کرد و ادامه داد: هزینه های گزافی که نیروهای نظامی ایران قبل از انقلاب پرداخت می‌کردند صرفا جهت تامین اهداف کشورهای بیگانه بود.رضایی افزود: تمام تجهیزات و مهمات نظامی قبل از انقلاب وارد شده از سوی کشورهای آمریکا و انگلیس بود و نظامیان ایران هیچ‌گونه ابتکاری را در ساخت تجهیزات نظامی نداشتند.
وی ادامه داد: اقتصاد کشور نیز در قبل از انقلاب منحصر به صنایع مونتاژ پیکان بود که از کشور انگلیس وارد ایران می‌شد و تنها صادراتی که ایران داشت مربوط به صادرات نفت بود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در واقع اقتصاد ایران از زمان حکومت قاجار در ایران تا زمان حکومت محمدرضا شاه یعنی در طول ۲۰۰ سال نابود شد.
این مسؤول خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با تکیه بر قرآن و اسلام و با هدف ارتقای اقتصاد و اقتدار ایران تشکیل شد و هویت اسلامی به ایران بخشید.
* ایران مقتدرترین کشور در خاورمیانه است
رضایی با بیان اینکه در حال حاضر کشور ایران مقتدرترین در منطقه خاورمیانه است، تاکید کرد: اقتدار به وجود در کشور ایران با تکیه بر توان داخلی است.وی گفت: در حال حاضر کشورهای همچون روسیه که از مردم مظلوم سوریه دفاع می‌کند و نیروهای خود را در جهت مبارزه با داعش به این کشور فرستاده است تنها به واسطه همکاری و اقتدار ایران است.دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در حال حاضر نیروهای نظامی روسیه با هدایت ایران اقدام به دفاع از مردم سوریه می‌کنند و این به معنای اقتدار بالی کشور ایران است.این مسؤول ادامه داد: حمایت‌های کشور ایران از مردم کشورهای اسلامی تنها به کشور سوریه منحصر نبوده و ایران در سال‌های گذشته نیز از کشورهای همچون عراق، لبنان و فلسطین نیز دفاع کرده است.
رضایی گفت: ایران اسلامی در طول سال‌های گذشته هرگاه به کشور اسلامی تجاوز شده از آن کشور دفاع کرده و نخستین کشوری که از فلسطین دفاع کرده است، ایران بوده است.
وی با بیان اینکه اقتدار به وجود آمده در ایران به برکت اسلام و قرآن است، افزود: کشور ایران از طرفی در حال مبارزه با کفر جهانی بوده و از طرف دیگر نیز اقدام به نمایان چهره نورانی اسلامی به جهانیان است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: کشور ایران قصد دارد به تمام جهانیان نشان بدهد که گروهک تکفیری داعش از اسلام نبوده و اسلام آنان اسلام ساختگی است.
این مسؤول خاطرنشان کرد: در بحث ارتقای اقتصاد کشور به دلیل اینکه در سال‌های گذشته مورد تحریم‌های اقتصادی قرار گرفتیم پیشرفت چندانی نکردیم.
*تنها راهکار ارتقای اقتصاد کشور رویکرد انقلابی و مدیریت جهادی است
رضایی تاکید کرد: تنها راهکار ارتقای اقتصاد کشور رویکرد انقلابی و مدیریت جهادی است و در این خصوص لازم است سپاه وارد عمل شود و هر گونه خدماتی مردم را بهره‌مند کند.وی گفت: اگر بخواهیم به رشد اقتصادی برسیم باید راهی را که در اقتدار نظام انقلاب اسلامی در پیش گرفتیم در اقتصاد نیز پیش گیریم و به پیروزی برسیم.دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با وجود تلاش‌های بی‌دریغ تیم مذاکرکننده هسته‌ایران کشور بدعهد امریکا نظام بانکی جهان را در جهت ارائه خدمات به ایران ترسانده است و راه برای رشد اقتصاد ایران بن‌بست می‌کند.
این مسؤول با بیان اینکه سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری نیازمند حس امنیت هستند، گفت: در واقع امنیت و اقتصاد مکمل هم هستند.
رضایی با بیان اینکه مجموعه خوبی در استان‌های کردستان و آذربایجان غربی برای رشد اقتصاد در این استان‌ها وجود دارد از استانداران این دو استان درخواست کرد که با اتحاد با یکدیگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در این دو استان اجرا کنند.وی ادامه داد: برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید از ظرفیت‌ها و فرصت‌های بالقوه این دو استان استفاده شود و سران استان‌ها با تقسیم‌بندی وظایف اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشند.
*مرزی بودن آذربایجان غربی بزرگترین مزیت این استان برای رشد اقتصادی است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مرزی بودن استان آذربایجان غربی بزرگترین مزیت این استان برای صادرات به کشورهای همجوار است لذا از دولت درخواست می‌شود اختیارات بیشتری به استانداران استان‌های کشور داده تا بتوانند در مسیر رشد و شکوفایی استان مدنظر خویش گام بردارند.

نوشته شده توسط araz در پنجشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۴:۲۶ ق.ظ

دیدگاه


هفت + 7 =