وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اعلام کرد

افتتاح ۱۱۳ پروژه ارتباطی در آذربایجان‌غربی

افتتاح ۱۱۳ پروژه ارتباطی در آذربایجان‌غربی

گروه خبر: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افتتاح ۱۱۳ پروژه ارتباطی در آذربایجان‌غربی خبر داد.
به گزارش آراز آذربایجان، محمود واعظی در آیین افتتاحیه پروژه‌های ارتباطی هفته دولت که در سالن آمفی‌تئاتر استانداری برگزار شد، با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی اظهار داشت: با توجه به سیاستی که در وزارت فناوری و ارتباطات اتخاذ شده، این وزارت‌خانه نگاه ویژه‌ای نسبت به استان‌های مرزی کشور خواهد داشت.
وی ادامه داد: افتتاح پروژ‌ه‌های ارتباطی به عنوان مقدمه و منشاء خدمات دولت یازدهم در بخش ارتباطات و فناوری است.
واعظی گفت: هم‌اکنون ۷۰۰ روستای آذربایجان‌غربی دارای اینترنت پرسرعت بوده و امید است تا پایان امسال این تعداد روستاهای تحت پوشش اینترنت به طور قابل توجهی افزایش یابد.
وزیر ارتباطات و فناوری افزود: اکنون ACT ACTدر بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به عنوان زیرساخت و توانمندساز سایر بخش‌ها مطرح است.
وی با ابراز رضایت از توجه و نگرش مطلوب مجلس و دولت نسبت به وزرات ارتباطات و فناوری، گفت: در طول یک سال گذشته درخواست‌های وزارت مورد توجه ویژه مجلس قرار گرفته شده است.
واعظی ادامه داد: آماری که هم‌اکنون در خصوص پهنای باند و فیبر نوری کشور مطرح می‌شود، نشان می‌دهد طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته شده در وزارت ارتباطات و فناوری تا پایان دوره پهنای باند و فیبر نوری را به ۲۰ برابر افزایش دهیم.
وی هدف اصلی وزارت ارتباطات و فناوری را سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش پروژه‌های ارتباطی کشور عنوان کرد و افزود: به جز منابع زیرساخت و مسائل امنیتی در بخش فناوری و ارتباطات در سایر بخش‌ها از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاه می‌شود.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران هم از افتتاح ۲۰۱ طرح مخابراتی در آذربایجان غربی خبر داد.
کاظم ابراهیمی اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران به عنوان متولی تامین تلفن ثابت، همراه و شبکه DTA DTAفعالیت می‌کند.
وی ادامه داد: اکنون شاهد افتتاح ۲۰۱ طرح مخابراتی در قالب ۹۵ پروژه با هزینه ۲۰۰ میلیارد تومان در آذربایجان‌غربی هستیم که نشان از عملکرد مطلوب مخابرات این استان است.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: با تعامل مطلوب و مناسب معاونین وزیر ارتباطات توانستیم ۶۲ روستای آذربایجان‌غربی را در قالب طرح ADSLADSL، ارتباط دهیم.
وی افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا ۲۲ بهمن‌ماه امسال، تمام روستاهای آذربایجان غربی را که نیازمند به ADSL ADSLباشند، تحت پوشش شبکه مخابراتی قرار خواهیم داد.
مدیرعامل شرکت مخابرات، تعداد تلفن‌های ثابت آذربایجان‌غربی را یک میلیون و ۱۰۰ هزار شماره عنوان کرد و گفت: تعداد ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار موبایل نیز در شرکت مخابرات این استان ثبت شده است.
وی با بیان اینکه هیچ‌گونه محدودیتی در خصوص پهنای باند اینترنت در آذربایجان‌غربی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌های مدون صورت گرفته در حوزه ارتباطات درصدد افزایش پهنای باند در ۳۰ استان کشور هستیم.
وی به میزان اعتبار تخصیص یافته برای افزایش پهنای باند در ۳۰ استان اشاره کرد و افزود: یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین و یا افزایش پهنای باند استان‌های کشور در نظر گرفته شده است.ابراهیمی تحول در ارائه خدمات و افزایش بسترهای لازم را از برنامه‌های شرکت مخابرات عنوان کرد و گفت: توسعه بازار جدید در حوزه باند پهن، ایجاد بازار جدید در زنجیره خدمات IPTVIPTV، ارائه خدمات ارزش افزوده مبتنی بر IP Ipو رویکرد جدید به خدمات دیتا، مسائلی است که باید بیشتر روی آن تمرکز کنیم.
در ادامه این سفر، نشست خبری وزیر ارتباطات با خبرنگاران برگزار شد، وی گفت: آذربایجان‌غربی یک استان مرزی است و دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به استان‌های مرزی دارد.
محمود واعظی اظهار داشت: نقاط ضعفی که در این استان وجود داشت با کار، کمرنگ‌تر شد ولی این نباید باعث این شود که دیگر کار نکنیم.
واعظی با بیان اینکه بنا داریم در استان فعالیت‌های مختلفی داشته باشیم، گفت: آذربایجان‌غربی یک استان مرزی است و دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به استان‌های مرزی دارد.
وی همچنین از برنامه دولت برای فارغ‌التحصیلان مخابرات و الکترونیک و رشته‌های مرتبط با این وزارتخانه خبر داد و افزود: با توجه به اینکه این استان نیز دانشجوی رشته الکترونیک و دیگر رشته‌ها را دارد، دولت در حال برنامه‌ریزی برای فارغ‌التحصیلان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتراست تا بتوانیم حدود ۱۰۰ شغل در این بخش ایجاد کنیم.
واعظی با ابراز خرسندی از عنایت ویژه مجلس شورای اسلامی و دولت به این وزارتخانه عنوان کرد: خوشبختانه ما هیچ لایحه‌ای نداریم که تصویب نشده باشد و این پشتوانه بزرگی برای ما است.
وی افزود: آنچه در ارتباط با فیبر و پهنای باند است باید ۲۰ تا ۳۰ برابر شود.
واعظی در پایان به ایراد چند نکته به عنوان نماینده دولت پرداخت و اعلام کرد: با توجه به اعتماد مردم در ۲۴ خرداد به این دولت و عهدی که با مردم و مقام معظم رهبری بستیم، بناست که این دولت از نظر آرامش و وحدت و همبستگی الگو باشد.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در ارتباط مستقیم با خانواده شهید علیزاده در روستای قزل عاشیق، اینترنت پرسرعت این روستا را افتتاح کرد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۱ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۸:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


6 + = دوازده