معاون سياسي امنيتي استاندار تاکيد کرد

ضرورت تغییرنگاه جامعه به صنعت کشاورزی در آذربایجان غربی

ضرورت تغییرنگاه جامعه به صنعت کشاورزی در  آذربایجان غربی

گروه خبر:معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: باید بدانیم که تا زمانی که تصویر جامعه از یک کشاورز، فرد فقیر و سطح پایین است نمی‌توان جوانان این استان را به سمت صنعت کشاورزی سوق دهیم.
به گزارش آرازآذربایجان، علیرضا رادفر درسیزدهمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی که در سالن همکف استانداری استان ترتیب یافت، با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی جوانان با کارآفرینی نوین در صنعت ورزش در این استان، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی که باید در این همایش همکاری خواهند داشت باید یک محور مشخص تعیین کرده و در خصوص زمان برگزاری این همایش نیز باید تمهیدات لازم را باید انجام دهند تا ظرفیت‌های استان نیز به اعضای شرکت‌کننده در این همایش نمایش داده شود.
وی به یکی از مهم‌ترین محورهای که باید در این همایش باید در نظر بگیرد، اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین محور این همایش اقتصاد ورزش است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی یکی از اهداف مهم این همایش را طرح ایده‌های جدید و تزریق ایده‌های جدید در حوزه جوانان است که باید از الگوگیری از ایده‌ها باید این الگوها را در حوزه اقتصاد ورزش این استان پیاده‌سازی کنیم.این مسئول خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید بودجه برگزاری این همایش تامین کرده و در خصوص تاریخ ارائه فراخوان و زمان‌بندی این همایش باید تمهیدات لازم را باید انجام داد.رادفر با بیان اینکه اکثر فن‌آوری که در حوزه علمی و صنعتی استفاده می‌کنیم برگرفته از پایان‌نامه‌های دانشجویان دانشگاه‌های استان است، افزود: پایان‌نامه‌های ارائه شده باید در مسیر درست و برنامه‌ریزی شده ارائه شود.
وی با بیان نقش جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و مجاهدت‌های که در طول هشت سال دفاع مقدس انجام دادند، گفت: جوانان در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره درخشان بوده لذا لازم است مسئولان ذیربط باید اعتماد بیشتری به جوانان داشته باشند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مشکلات اقتصادی که در جامعه وجود داشته، گفت: صنعت کشاورزی یکی از ظرفیت‌های مهم در استان بوده ولی باید توجه کرد که متمرکز شدن در این ظرفیت برخلاف توسعه اقتصادی است، توسعه به معنای داشتن تمام داشته‌های یک جامعه بوده و محوریت قرار دادن کشاورزی در آذربایجان غربی توازن توسعه را بر هم خواهد زد.
این مسئول در ادامه سخنان خود به بیشترین هدر رفت آب در حوزه دریاچه ارومیه مربوط به شهرستان ارومیه بوده و آمارها نشان می‌دهد برای تولید یک هندوانه چندین برابر وزن این محصول باید آب استفاده می‌کند لذا باید کشاورزی نوین را در استان نهادینه کنیم.رادفر خاطرنشان کرد: باید توجه کنیم که تولید گندم آبی و دیمی تولید شده در استان ما متناسب با کشاورزی نوین و کشاورزی جهانی نیست لذا باید به حوزه خدمات و تجارت در استان بیشتر توجه کنیم.معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه باید نوع نگاه به صنعت کشاورزی در آذربایجان غربی باید تغییر دهیم، خاطرنشان کرد: باید بدانیم که تا زمانی که تصویر جامعه از یک کشاورز فرد فقیر و سطح پایین است نمی‌توان جوانان این استان را به سمت صنعت کشاورزی سوق دهیم.
این مسئول افزود: نگاه جامعه به کشاورز و کشاورزی جوانان را علاقه‌مند به کشاورزی علمی نبوده و در حال حاضر آمایشی از اراضی کشاورزی نداشته و تدابیری در خصوص کشت یک محصول در کشاورزی نداریم.رادفر خاطرنشان کرد: باید در نظر داشته باشیم که امنیت غذایی بستگی به نوع تولیدات کشاورزی داشته و این موضوع باید یکی از محورهای اساسی در صنعت کشاورزی باشد.
*آذربایجان غربی ظرفیت میزبانی مسابقات بین‌المللی را دارد
رئیس شورای اسلامی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی ظرفیت میزبانی مسابقات بین‌المللی را دارد.رسول اصغرزاده نیز دراین همایش اظهار داشت: برگزاری همایش بین‌المللی در بهمن ماه امسال زمان مناسبی نبوده و در برگزاری این همایش باید اقتصاد ورزشی را مهم‌ترین محور این همایش است.
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های بالای که در آذربایجان غربی وجود دارد می‌توان میزبانی مسابقات بین‌المللی را در این استان بر عهده داشته باشیم.
رئیس شورای شهر آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: این همایش فرصت مناسبی برای معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان است لذا باید حداکثر استفاده را از این همایش بکنیم.
در ادامه جلسه مدیرکل اداره ورزش و جوانان آذربایجان غربی، عبدالله چمن‌گلی، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۸ سمن در آذربایجان غربی وجود دارد که در مقایسه با سال‌های گذشته ۷۰ درصدی داشته و امید است به ۳۰ سمن ارتقا دهیم.
وی به عملکرد هفت ماه اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسات و نشست‌ها با دبیران سازمان‌های مردم نهاد، حضور در دفاتر سمن‌ها و برگزاری بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه در هفته جوان، برگزاری بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه در هفته جوان و برگزاری ۶۷ عنوان برنامه در هفته ازدواج از جمله اهم عملکرد اداره کل ورزش و جوانان این استان است.
مدیرکل اداره ورزش و جوانان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اداره‌های بنیاد شهید، اداره صنایع و میراث فرهنگی استان، صدا و سیما استان از جمله دستگاه‌های اجرایی بودند که ما را در اجرایی این برنامه‌ها یاری کردند.
این مسئول در ادامه از دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌شود نسبت به وضعیت موجود جوانان در حوزه فعالیت خویش اطلاعاتی به دبیرخانه ستاد ورزش و جوانان آذربایجان غربی ارائه کنند.
چمن‌گلی اضافه کرد: از دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌شود از اجرایی شدن مسابقات همت مضاعف داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون فقط ۵۰ میلیون تومان در بخش جوانان تخصیص یافته است که این مبلغ بسیار ناچیز است.
مدیرکل اداره ورزش و جوانان آذربایجان_غربی از کمبود نیروی انسانی در بخش امور جوانان آذربایجان غربی خبر داد و افزود: رسیدگی به این مسئله حائز اهمیت است.
این مسئول گفت: در حال حاضر بسیاری از اقدامات انجام شده در اداره کل ورزش و جوانان استان توسط سمن‌ها انجام می‌شود.
در پایان جلسه معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی تصویب برگزاری همایش بین‌المللی جوانان با کارآفرینی نوین در صنعت کشاورزی آذربایجان غربی را به جلسه بعدی موکول کرد.گفتنی است زمان برگزاری این همایش بین‌المللی برای شش ماه بعد در نظر گرفته شده است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۶:۰۶ ق.ظ

دیدگاه


دو − 1 =