استاندار آذربایجان‌غربی:

آماده همکاری درزمینه توسعه روابط اقتصادی و تجاری با لاذقیه هستیم

آماده همکاری درزمینه توسعه روابط اقتصادی و تجاری با لاذقیه هستیم

آرازآذربایجان، استاندار آذربایجان غربی در دیدار با دبیر حزب بعث لاذقیه سوریه گفت: همکاری جدی در زمینه توسعه روابط اقتصادی و تجاری با لاذقیه خواهیم داشت.
محمدصادق معتمدیان در دیدار با هیثم اسماعیل دبیر حزب بعث لاذقیه سوریه، هدف از سفر به لاذقیه را توسعه روابط اقتصادی اعلام کرده و یادآور شد: شرکت‌های ایرانی آماده حضور و همکاری با فعالان اقتصادی لاذقیه سوریه هستند.
وی با اشاره به اهمیت توسعه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی، اضافه کرد: آذربایجان‌غربی همکاری‌ها با لاذقیه را در زمینه تولید، بسته‌بندی و فرآوری محصولات کشاورزی گسترش خواهد داد.
معتمدیان همچنین با توجه به زیر ساخت‌های گردشگری موجود در استان خاطر نشان کرد: توجه به امر گردشگری می‌تواند کمک شایانی به معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در دو استان کند.
هیثم اسماعیل دبیر حزب بعث لاذقیه سوریه نیز در این دیدار آذربایجان غربی و لاذقیه را دو استان با ظرفیت‌های بالا دانست و افزود: همکاری‌های مشترک زمینه ساز توسعه سرمایه گذاری خواهند بود و لاذقیه با تمام توان در این همکاری‌ها آماده خواهد بود.
آماده همکاری و سرمایه گذاری با لاذقیه سوریه در حوزه حمل و نقل، کشاورزی و گردشگری هستیم
محمدصادق معتمدیان امروز پنج شنبه در ادامه سفر به سوریه و در دیدار با عامر هلال استاندار لاذقیه، با تاکید بر توسعه همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، افزود: با همکاری اتاق‌های بازرگانی ارومیه و لاذقیه می‌توان مسیر سرمایه‌گذاری‌های مشترک را هموار کرد.
وی همچنین با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های موجود در آذربایجان‌غربی و لاذقیه، خاطرنشان کرد: به دنبال استفاده از مشابهات فراوان به ویژه در حوزه کشاورزی و سرمایه‌گذاری در این بخش هستیم.
استاندار آذربایجان‌غربی به همکاری در بخش فرآوری محصولات کشاورزی نیز اشاره کرده و افزود: آذربایجان‌غربی آماده راه‌اندازی برخی از کارخانجات و ساخت ماشین‌آلات کشاورزی در لاذقیه است.
معتمدیان همچنین در این دیدار به تنوع کم نظیر حوزه میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی نیز اشاره کرد.
عامر هلال استاندار لاذقیه سوریه نیز در این دیدار گفت: همکاری‌ها با آذربایجان‌غربی را در حوزه‌های مختلف گسترش خواهیم داد.
وی در این دیدار از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم سوریه در مبارزه با گروه‌های تکفیری و داعش در منطقه و همچنین کمک به زلزله زدگان قدردانی کرد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۳ ق.ظ

دیدگاه


6 − = یک