استقرار قطب چهارم دیتاسنتر کشور در منطقه آزاد ماکو

استقرار قطب چهارم دیتاسنتر کشور در منطقه آزاد ماکو

آرازآذربایجان،مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از استقرار قطب چهارم دیتاسنتر کشور در منطقه آزاد ماکو خبر داد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو که برای شرکت در سومین اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور‌های عضو سازمان اکو در تهران حضور دارد اظهار کرد: به لحاظ اهمیت فناوری‌های نوین و ict و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، تفاهم نامه‌ای با وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت در خصوص استقرار قطب چهارم دیتاسنتر در منطقه آزاد ماکو داشتیم.
حسین گروسی با بیان اینکه زیرساخت‌های سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو یک موقعیت استثنایی و بین المللی است افزود: زیرساخت‌ها در این منطقه برای سرمایه گذاری در بخش دیتاسنتر آماده است.
برای واگذاری زمین به سرمایه گذاران خارجی آماده ایم
وی به برگزاری اجلاس وزرای ارتباطات اکو و نمایشگاه دستاورد‌های ICT اشاره کرد و اظهار داشت:‌ در این نمایشگاه به شرکت‌ها و سرمایه گذاران خارجی در خصوص واگذاری زمین اعلام آمادگی کردیم. همچنین موقعیت استراتژیک و مزیت‌های منطقه در حوزه‌های مختلف از جمله لجستیک به سرمایه گذاران خارجی تبیین شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه در بخش دیتاسنتر سه هزار رک برای سرمایه گذاری در نظرگرفته شده است افزود: حداقل ۱۵۰۰ رک به شرکت‌های خارجی واگذار می‌کنیم.
سومین اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور‌های عضو سازمان اکو به میزبانی وزارت ارتباطات جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو صبح امروز در هتل اسپیناس افتتاح شد.
منطقه آزاد ماکو در بحث ICT و دیتا سنتر همچون موقعیت جغرافیای خود قابلیت هاب بودن را دارد و با توجه به مرزی بودن و دسترسی به اروپا و دریای سیاه پتانسیل قطب دیتاسنتر بودن را دارد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۲ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۰ ق.ظ

دیدگاه


دو × = 14