گزارش//

نبود دفتر پست ویژه در ترمینال ارومیه مردم را مستاصل کرد

نبود دفتر پست ویژه در ترمینال ارومیه مردم را مستاصل کرد

گروه گزارش: ارسال مرسوله پستی در کمترین زمان در دنیای امروزی یک ضرورت است اما گاه اضطرار برای ارسال کمتر از ۲۴ ساعته یک مرسوله باعث می‌شود شهروندان جابجایی مرسوله را از طریق اتوبوسهای برون شهری بر پست ترجیح دهند.
در ترمینال های برون شهری انبارها و دفاتر ارسال کالا تعبیه شده است و قوانین خاصی نیز برای حمل کالا از طریق اتوبوس‌ها وجود دارد اما در این بین برخی رانندگان به دلایل مختلفی دست به تخلف می زنند و بسته‌های زیر ?کیلوگرمی را جابجا می‌کنند.
عدم وجود مراکز پست در ترمینال و مجبور شدن ارسال مرسوله با اتوبوس سبب نارضایتی شهروندان از وضعیت موجود شده است.
علی یک شهروند ارومیه‌ای افزود: ۲‌ بار مجبور شدم فلش را با اتوبوس به تهران ارسال کنم. هر بار راننده اتوبوس ۲۵۰‌هزار تومان از من پول گرفت.
وی ادامه داد: علاوه براینکه مبلغ دریافتی برای یک فلش بسیار زیاد بود، هیچ تضمینی هم وجود نداشت که بسته من سالم به مقصد برسد.
رضایی یکی دیگر از شهروندان ارومیه ای افزود: برای کار اداری مجبور شدم مدارک شناسایی و بیمه را با اتوبوس به خوی ارسال کنم و راننده از من ۱۰۰‌تومن پول گرفت اگر دفتر پست در ترمینال شهرستان مستقر بود مجبور نبودم بسته را از طریق راننده و در حالی که هیچ ضمانتی برای ارسال مدارک نبود به مقصد بفرستم.
وی افزود: اگر در ترمینال خودروهای پستی برای موارد این چنینی تعبیه شود هم مانع تخلف می شود و هم یک ضمانت وجود دارد که بسته شهروندان سالم به مقصد می رسد.
حاجی پور یک شهروند ارومیه ای افزود: برای ارسال اصل مدرک تحصیلی برادرم مجبور شدیم با اتوبوس مدرک را به دستش برسانیم راننده اتوبوس برای یک برگه کاغذ ازمن ۲۰۰هزار تومن پول گرفت.
وی تصریح کرد: این یک تخلف آشکار است اما متاسفانه نبود دفتر پست در ترمینالهای شهرستانی شهروندان را مجبور به ارسال مرسوله از طریق راننده می‌کند.
مدیرکل پست آذربایجان‌غربی با بیان اینکه sps یا همان پست ویژه که تعهد زمانی دارند فقط برای مراکز استان‌ها در ترمینال‌ها راه اندازی شده است، تصریح کرد: متاسفانه دفتری برای این پست ویژه در ترمینال مرکز استان آذربایجان‌غربی هنوز راه اندازی نشده است و شهروندان برای بهره مندی از این خدمت باید به پست مرکزی مراجعه کنند.
جواد فتاح زاده با اشاره به اینکه طبق برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور، اداره پست مکلف است در تمامی ترمینال‌ها، فرودگاه‌ها، بنادر و راه آهن مستقر شود، تصریح کرد: برای سرعت بخشیدن به ارسال بسته‌ها از ترمینال ارومیه درخواست زمین برای استقرار مرکز پست کرده_ایم.وی با بیان اینکه پست ویژه روزانه ۱۳۵بسته را به تهران و سایر مراکز استان ها ارسال می‌کند، اظهار کرد: در پست ویژه باید بسته قبل از ساعت ۱۲ ظهر تحویل مرکز داده شود وهمچنین روز بعد تعطیل نباشد تا در کمترین زمان به مقصد برسد.
مدیرکل اداره پست آذربایجان غربی یاد آور شد: متولی بار زیر ۵‌کیلوگرم به صورت قانونی با اداره پست است و رانندگان با جابجایی مرسوله های زیر ?‌کیلوگرم تخلف می کنند لذا این موضوع را بصورت جدی از طریق استانداری پیگیر شدیم اما رانندگان اتوبوس به دلیل منافع خود، تهدید به اعتصاب کردند برای همین فعلا این موضوع به همان صورت باقی مانده ولی بطور جدی پیگیر حل این مشکل هستیم.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل ازایسنا؛ اگرچه قانون به موضوع ممنوع بودن حمل کالا با ناوگان اتوبوسی اشاره کرده اما نبود امکانات عرضه مناسب برای انتقال کالای خرد در سطح کشور و ترمینال‌ها از یک سو و سرعت جابه‌جایی کالا توسط ناوگان مسافری زمینه‌ساز حمل کالا توسط این ناوگان شده که نیازمند اجرای صحیح قانون و مستقر شدن دفتر پست ویژه در تمامی ترمینال‌های ناوگان حمل ونقل عمومی بین شهری است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۴ ق.ظ

دیدگاه


2 + سه =