مصیبت های طوفان را به دریا رفته می داند

مصیبت های طوفان را به دریا رفته می داند

گروه اجتماعی: عقربه های ساعت نخستین لحظات طلوع روز عید قربان را برای فاطمه که به دیوار خیره مانده بود و پدرش را در تخیلش غرق در سرور پایان حج واجب می دید ، نشان می داد، و آن سوی دیوار که نه ، آن سوی مرز، عقربه ها غروب آفتاب را برای بابای اش رقم می زد.فاطمه حس کرد عقربه ها از واقعیت به وجه هولناکی کشیده می شوند.»پدرم کو؟«
«خدایا این چه خوابی است که می بینم.مادر با چشمان گریان و لباس سیاه و من پرسان: «بابا کجاست؟»»
فاطمه زمان بازگویی وقایع کابوسش حس غریبی دارد. لحظاتی مکث می کند تا واگویه اش را پی گیرد: عید قربان بود و ما بی خبر از همه جا که قربانی امروز بابایم بود که خواب آشفته ی من و برادرم تنها تعبیر آن در منا بود.
روزهای سخت، دلهره آور و پر استرسی بود که فقط خدا می داند بر ما چی گذشت، ما که آرام آرام خود را برای آیین استقبال آماده می کردیم به یک شبه تمامی ستونهای زندگیمان فرو ریخت و ما ماندیم و غم بی پدری و انتظاری دردناک برای بازگشت پیکر پدر. فاطمه تقوی فرزند حاج معین تقوی یکی از ۴۶۱ شهید فاجعه اسف بار منا می گفت: کلمه انتظار چیزی جز شش حرف متصل به هم نیست اما خدا می داند این کلمه چه بار سنگینی را برای کسی که چشم انتظار باشد به دنبال خواهد داشت.
فاطمه با بیان اینکه تنها به واسطه حمایت های پدر و مادرم توانستم مدرک دکترای تخصصی رشته جغرافیا برنامه ریزی شهری را اخذ کنم، می گوید: بعد از شهادت پدرم تنها کسی که برای ما پدری کرد و ما به ایشان افتخار می کنیم مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای است که از این بابت خداوند را شاکریم.
وی خاطر نشان کرد: اگر سخنان محکم و استوار و دل گرم کننده ایشان در آن برهه از زمان مطرح نمی شد تا امروز نیز باید به دنبال پیکرهای شهدای خود بودیم.
این فرزند شهید با بیان اینکه پدرم عاشق علم و دانش بود و همیشه توصیه به ادامه تحصیل می کرد، گفت: سال گذشته در چنین روزهایی بود که با پدرم دور هم جمع شده بودیم و تا سپیده صبح با هم سخن می گفتیم اما غافل از اینکه این دیدار دیگر تکرار نخواهد شد.
فاطمه اظهار داشت: هیچ وقت آخرین دیدار با پدرم را فراموش نخواهم کرد به خصوص آن روزی که از رشت به منزل پدرم آمدم و ایشان به پیشوازم آمد و مثل زمان کودکی من رو به آغوش کشید و بوسید و با خودم گفتم چقدر بابا دلش برای دختر غریبش تنگ شده است.
وی با ابراز گله مندی از برخی رسانه ها گفت: یکی از مسایلی که خانواده های شهدای منا را آزار می دهد اطرافیان و برخی از مردم مبنی بر خبرهای ضد و نقیض بعضی از رسانه ها مبنی بر پرداخت دیه های میلیاردی است که فکر می کنند پول می تواند جای عزیزترین اعضای خانواده را بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه شهدای منا مستطیع بودن که به سفر حج تمتع مشرف شدن ، خاطر نشان کرد: از رسانه ها می خواهم بجای انتشار اخبار ضد و نقیض که منجر به اذیت و آزار خانواده های شهدای منا می شود به دنبال فضا سازی برای محکومیت جهانی آل سعود باشند.
فاطمه که لبخند پدر را آخرین کلام تصویری ایشان در لحظه خداحافظی عنوان کرد، گفت: هیچ وقت به مرگ پدرم فکر نمی کردم که چه مصیبت سخت و سنگینی است و خدا کند هیچ دختری بی بابا نشود.
فاطمه تقوی همچنین با بیان اینکه بین شهدای دوران دفاع مقدس با شهدای منا هیچ تفاوتی وجود ندارد، اظهار داشت: شهدای منا در عین مظلومیت و با لب تشنه به شهادت رسیدند و به همین منظور از مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می خواهم به دنبال تلاش برای احقاق حقوق خانواده های شهدای منا در مجامع بین المللی باشند.
وی با بیان اینکه به رغم اخذ مدرک دکترا در جایی شاغل نبوده و بعد از شهادت پدرم زندگی سختی را سپری می کنیم، گفت: واقعا تمامی پدرها ستون خانواده هستند و دلم برای حتی یکبار صدا زدنش تنگ شده اما ای دریغ این ندای ملکوتی منزل ما دیگر تکرار نخواهد شد.
وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: آل سعود جنایت کار باید پاسخگوی شهادت مظلومانه حدود هفت هزار نفر انسان بی گناه باشد.
فاجعه غم بار منا در دوم مهرماه سال ۱۳۹۴ هجری شمسی در آیین رمی جمرات به دلیل بی کفایتی آل سعود به وقوع پیوست که حدود هفت هزار حاجی بی گناه به شهادت رسیدند که از این تعداد ۴۶۱ تن از شهدا مربوط به ایران بود.

نوشته شده توسط araz در سه شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۴:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


× 1 = چهار