ارزش صادرات از آذربایجان‌غربی به بیش از ۱.۸ میلیارد دلار رسید

ارزش صادرات از آذربایجان‌غربی به بیش از ۱.۸ میلیارد دلار رسید

آراز آذربایجان– استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ارزش صادرات از استان طی سال گذشته به یک میلیارد و ۸۴۹ میلیون دلار رسید که ۴.۴ برابر سال ۱۳۹۶ بود.
محمدمهدی شهریاری در یک گفت و گوی تلویزیونی افزود: صادرات از آذربایجان‌غربی در حالی که طی سال ۱۳۹۶ حدود ۴۲۰ میلیون دلار بود، در سال ۱۳۹۷ به یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار و در سال گذشته به یک میلیارد و ۸۴۹ میلیون دلار رسید.
وی اضافه کرد: این آمار نشان ‌می‌دهد که میزان صادرات از استان طی سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ حدود ۳.۴ برابر شده و در سال گذشته نیز نسبت به سال ۱۳۹۷، رشدی معادل ۳۰ درصد داشته که رقمی ‌قابل توجه است.
وی بیان کرد: این آمار با توجه به شرایط تحریمی ‌کشور، مشکلات اقتصادی و محدودیت مبادله بین‌المللی، اهمیت بسیار زیادی پیدا ‌می‌کند.
استاندار آذربایجان‌غربی همسایگی با سه کشور و دارابودن حدود یک‌هزار کیلومتر مرز را از مهمترین ظرفیت‌های استان برشمرد و ادامه داد: با استفاده از این ظرفیت، توسعه آذربایجان‌غربی را در دستور کار قرار داده ایم که امسال نیز توجه به این بخش با قدرت پیگیری می‌شود.
شهریاری با اشاره به اینکه سال گذشته اقدامات بسیار زیادی در خصوص بهبود فضای کسب و کار، ارتقای شاخص‌های تولید، اشتغال و امنیت سرمایه گذاری طی سال گذشته در آذربایجان‌غربی انجام شد، اظهار کرد: پارسال در سه فصل پیاپی، کاهش نرخ بیکاری را در استان نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷ شاهد بودیم به طوری که در بهار ۴.۲ درصد، تابستان ۶.۲ درصد و پاییز ۲.۷ درصد کاهش اتفاق افتاد.
وی گفت: طی سال گذشته در مجموع ۴۲ هزار فرصت شغلی در آذربایجان‌غربی ایجاد شد که در نوع خود، بسیار قابل توجه بود.
وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی طی سال گذشته در احیای واحدهای تولیدی مقام برتر کشوری را کسب کرد، افزود: پارسال در رابطه با افزایش سرمایه گذاری نیز جزء سه استان برتر کشور بودیم.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


چهار + = 7