مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی:

۵۰۰۰ مگاوات در تامین برق شهری آذربایجان غربی کمبود داریم

۵۰۰۰ مگاوات در تامین برق شهری آذربایجان غربی کمبود داریم

آرازآذربایجان– مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی از کمبود پنج هزار مگاواتی تامین برق شهری تابستان امسال در استان خبر داد.
اکبر حسن بکلو از افزایش مصرف برق در روزهای ابتدایی تابستان در استان خبر داد و اظهارداشت: در حال حاضر به میزان ۵ هزار مگاوات در تامین برق شهری کمبود وجود دارد و ضروری است که شهروندان در مصرف برق صرفه جویی کنند.
وی ادامه داد: شهروندان در ساعات اوج مصرف برق از ساعت ۱۲ ظهر الی ۱۶ و هنگام عصر از مصرف لوازم برقی پرمصرف خودداری کرده و استفاده از آن را به ساعات دیگر موکول کنند.
حسن بکلو خواستار کاهش برق مصرفی توسط ادارات استان شد و در زمان حاضر هشت درصد مصرف برق مشترکان اداری است در این راستا به منظور تحقق سهمیه کاهش پیک مشترکان اداری دیماندی به طور متوسط ۱۶ درصد و کل مشترکان اداری نیز به طور متوسط ۱۰ درصد از توان را کاهش دهند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه برای گذر از پیک برق همکاری مشترکان الزامی است خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام وزارت نیرو باید ۹۴ مگاوات کاهش توان در ساعات اوج بار در استان انجام گیرد که از این میزان ۱۰.۴۷مگاوات سهمیه مشترکان اداری است.
حسن بکلو با بیان اینکه کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی مصرف برق در تابستان امسال نسبت به سال گذشته ضروری است عنوان کرد: ادارات حذف وسایل برقی غیرضروری به همراه به مدار آوردن دیزل ژاتورها در ساعات اوج مصرف در ماه های تیر و مرداد در دستور کار ادارات قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه تعداد ۱۰ مولد تولید برق در استان وجود دارد که ۶.۱ مگاوات برق تولید می کنند افزود: علاوه بر این مولدها ۴ مولد کوچک انرژی تجدیدپذیر به صورت انرژی خورشیدی در استان وجود دارد که در مجموع ۲۰ کیلووات است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۳ ب.ظ

دیدگاه


+ سه = 12