در گفت‌وگو باآرازآذربايجان عنوان شد

اجرای برنامه‌های فرهنگی بسیج با رویکرد همدلی و همزبانی

اجرای برنامه‌های فرهنگی بسیج با رویکرد همدلی و همزبانی

گروه گزارش:فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: در سال ۱۳۹۴ برنامه‌های فرهنگی و تربیتی ویژه‌ای با رویکرد »همدلی و همزبانی« برای بسیجیان آذربایجان غربی اجرا می‌شود.
به گزارش آرازآذربایجان، سپاه شهدا مجموعه‌ای از جوانان ولایتمدار، متعهد، پرشور، متدین و انقلابی کشورمان را در برگرفته است، تا جایی که همواره و در طول سال‌های بعد از پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی به منزله خاری بر چشم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.
در این میان سپاه شهدای آذربایجان غربی به لحاظ مرزی بودن این استان برای دفع مخاطرات و تهدیدات مختلف در طول همه این سال‌ها ایفاگر نقش کلیدی بوده است، به طوری که با عملکرد خود در همه سال‌های گذشته این موضوع را به اثبات رسانده است که تنها نیروی نظامی صرف برای حراست از تمامیت ارضی کشورمان نیست.چرا که فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و پرورشی شاخص مانند کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس همچنین کاروان زیارتی بارگاه ملکوتی امام خمینی از طرف دیگر حلقه‌های صالحین و امثال آنها هم در کارنامه و برنامه‌های خود دارد، که همواره در کانون توجه بوده و مورد استقبال اقشار مختلف مردم قرار گرفته است.
در این میان با توجه به قرار گرفتن در اعیاد شعبانیه، به عبارت دیگر روز جانباز و پاسدار همچنین در پیش داشتن سالروز ارتحال جانسوز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، خبرنگار ما با فرمانده سپاه شهدای استان عابدین خرم مصاحبه‌ای ترتیب داده است که در اینجا می‌خوانید:
* برای امسال چه برنامه‌هایی تدارک دیده‌اید؟
با در نظر گرفتن منویات مقام معظم رهبری و با رویکرد گسترش همدلی و همزبانی برنامه‌های مختلفی برای امسال تدارک دیده شده است، که اعزام کاروان‌های راهیان نور، کاروان زیارتی مرقد مطهر حضرت امام (ره)، تشکیل حلقه‌های صالحین، برگزاری سلسله‌ جلسات بصیرت‌افزایی، برگزاری جشن‌های ویژه اعیاد مذهبی و جشن‌های ملی میهنی همچنین برنامه‌های ورزشی و … را در دست اقدام داریم.
اعزام کاروان دوچرخه‌سواران بسیجی از شهرستان خوی به حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران یکی از برنامه‌های فرهنگی ورزشی برای همین ایام است که به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی (ره) تدارک دیده‌ایم و مورد استقبال جوانان قرار گرفته است.
* در مجموع چند نفر به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند؟
در طول سال گذشته و امسال در مجموع حدود ۲۱۰ هزار نفر از نوجوانان و جوانان به مناطق عملیاتی به جنوب و شمال غرب کشورمان اعزام شدند که این برنامه فرهنگی و تاثیرگذار با همراهی مسئولان نهادهای مختلف به ویژه استاندار و معاون‌های وی صورت پذیرفت.
* چند نفر نخبه به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند؟
همچنین ۲۰۰ نفر از اساتید دانشگاهی، نیروهای ارزشمند و نخبگان آذربایجان غربی در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شده‌اند، که از آئین مورد اشاره به معنای واقعی استقبال به عمل آورده‌اند، زیرا تاثیر معنوی زیادی بر مخاطبان ایجاد کرده است.
*پیرامون نقش رسانه‌های خارجی در بروز وقایعی مانند رویدادهای اخیر مهاباد و نقش رسانه‌های داخلی توضیح دهید.
دشمنان از حادثه شخصی اخیر در مهاباد به نفع خود سوءاستفاده کرده و به موج‌سواری پرداختند، به طوری که تا اندازه‌ای فضای رسانه‌ای را مسموم کردند که یک سری جوان احساساتی مبلمان شهر خود را به آتش کشیدند.
پس باید در مقابل چنین رویدادهایی به معنای واقعی هوشیار بوده و رسانه‌های دلسوز داخلی نیز برای آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی در جامعه اهتمام جدی داشته باشند.لازم است که بدانیم در صورت حفظ هوشیاری زمان وقوع این قبیل رویدادها، به طور قطع این مسائل قابل پیش‌بینی، قابل پیشگیری و قابل کنترل همچنین قابل علاج است.
* آذربایجان غربی برای تحقق یافتن امنیت پایدار در کشورمان ایفاگر چه نقشی بود؟
در مناطق مختلف آذربایجان غربی مراحل تاریخی مختلف پشت‌سر گذاشته شد، که برای عبور توام با سربلندی از این مراحل همه جامعه ایفای نقش کرده‌اند، به طوری که مردم استان ما پنج مرحله سخت با سرافرازی پشت‌سر گذاشته‌اند.
چرا که بعد از پیروزی رسیدن انقلاب استان ما توسط فتنه‌گران داخلی با پشتیبانی مزدوران خارجی و مستکبران عالم اشغال شد، در این ایام بخشی از خاک استان از دست داده ‌بودیم، به طوری که مشابه جنگ‌های داخلی خانمان‌برانداز کشورهای اطراف که اکنون به وقوع می‌پیوندد، ما در داخل استان امثال آن را دیده و برای عقب راندن دشمنان تلاش کرده‌ایم.
در نهایت شهرها یکی پس از دیگری آزاد، راه‌ها بازگشایی و مناطق بینابینی نیز پاکسازی شد، تا اینکه در نهایت دشمنان به مرز و آن طرف مرز تبعید شدند.
* پیرامون نقش آذربایجان غربی در دفاع مقدس توضیح دهید.
آذربایجان غربی در آن ایام به جنوب کشور نیرو اعزام می‌کرد، هم اینکه در منطقه خودمان جنگ بود، از طرف دیگر در مرز با صدام درگیر بودیم، این ویژگی منحصر به فرد آذربایجان غربی بود که در آن سال‌ها هیچ استانی این شرایط را تجربه نکرد یا اینکه تا این اندازه گرفتار نبود.
* پیرامون وضعیت کنونی آذربایجان غربی در برقراری ثبات و امنیت توضیح دهید.
معمولا در مناطق دچار شورش، چالش و تنش امنیتی ابتدا باید امنیت برقرار شود، سپس در راستای توسعه گام برداشت، ولی در استان ما این دو موضوع همزمان با یکدیگر و در کنار یکدیگر انجام داده‌ایم، اما با این وجود یکی از مهمترین دلایل عقب‌ماندگی آذربایجان غربی شرایط امنیتی آن بود، ولی امروز در سایه ایثارگری مردم استان امنیت قابل قبول در این خطه حکمفرماست.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۴:۳۰ ق.ظ

دیدگاه


− شش = 2