مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی خبر داد

رشد ۱۳ درصدی موقوفات آذربایجان غربی

رشد ۱۳ درصدی موقوفات آذربایجان غربی

آراز آذربایجان-مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: در هشت ماهه سالجاری شاهد رشد ۱۳ درصدی وقف در آذربایجان غربی بودیم و ۱۲۵ درصد از برنامه های اوقاف و امور خیریه تحقق یافت
به گزارش آراز آذربایجان،مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در همایش وقف و رسانه اظهار داشت: ۱۹۵ هزار موقوفه و بیش از یک میلیون رقبه در سطح کشور وجود دارد.
ناصر جوانبخت با بیان اینکه ۶۰ درصد مردم کشور از نقش موقوفات و خدماتی که در این راستا ارائه می شود بی بهره‌ هستند، گفت: ۴۰ درصد مردم که از این خدمات اطلاع دارند بنا به تغییراتی که در زمان طاغوت و حکومت پهلوی در بکارگیری موقوفات داده شد دیدگاه مثبتی به اوقاف و وقف ندارند.
وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد مراکز درمانی کشور موقوفه هستند ، بیان کرد: ۹۰ هزار مسجد، ۴۰ دانشگاه و در حدود یک هزار و ۵۰۰ مدرسه نیز جز موقوفاتی هستند که توسط خیرین در سراسر کشور وقف شده است.
این مسئول با بیان اینکه سالانه ۵۰۰ میلیارد تومان از نیات خیرین کشور صرف برطرف سازی مشکلات جامعه، مردم و دانش آموزان نیازمند می شود، تصریح کرد: تا سال ۸۸ سالانه فقط ۲۰۰ مورد وقف به موقوفات کشور افزوده می گشت اما هم اکنون میانگین سالانه وقف در کشور به ۳ هزار وقف می رسد.
جوانبخت با اعلام اینکه در سه سال اخیر ۵۰۰ وقف به موقوفات آذربایجان غربی اضافه شده است، عنوان کرد: ۶ هزار و ۴۰۰ موقوفه و ۳۶ هزار رقبه در سطح استان وجود دارد.
مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با بیان اینکه ۵ میلیارد تومان از موقوفات و نیت خیرین استان صرف رسیدگی به دانش آموزان محروم و افراد بی بضاعت، ساخت مدرسه شده است، گفت: در هشت ماهه سالجاری شاهد رشد ۱۳ درصدی وقف در آذربایجان غربی بودیم و ۱۲۵ درصد از برنامه های اوقاف و امور خیریه تحقق یافت.
وی با اشاره به اینکه ۲ هزار از ۲۲ هزار موقوفه استان سنددار شدند، بیان کرد: ستاد کل نیروهای مسلح در حدود ۱۷۰ میلیارد تومان از اموال خود به عنوان موقوفه به اداره کل اوقاف بدهکار است.
در پایان همایش وقف و رسانه از ابراهیم آقازاده،مدیر مسئول روزنامه آراز آذربایجان، هفته نامه های امانت و عصر آذربایجان و همچنین پایگاه خبری تحلیلی آراز خبر تقدیر و تجلیل شد

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲:۱۴ ب.ظ

دیدگاه


دو × = 4