استاندار آذربایجان‌غربی:

آگاه سازی جامعه با تهدیدات فضای مجازی ضروری است

آگاه سازی جامعه با تهدیدات فضای مجازی ضروری است

آرازآذربایجان، با بیان اینکه آگاه سازی جامعه با تهدیدات فضای مجازی از سوی متولیان ضروری است، گفت: استفاده از زیرساخت‌های موجود برخی از دستگاه‌ها همچون نرم افزار شاد برای این منظور می‌تواند موثر باشد.
محمدصادق معتمدیان روز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های آموزشی برخی از نهادها برای ارتقای سواد رسانه‌ای مدیران و مردم استفاده شود، افزود: حوزه فضای مجازی متولی مشخصی ندارد لذا باید همه در این بخش احساس مسوولیت کرده و از همه ظرفیت‌ها برای مدیریت این حوزه استفاده کرد.
وی همچنین با تاکید بر احصای اولویت‌های فرهنگی استان از سوی متولیان اضافه کرد: دستگاه‌های متولی براساس اولویت‌های فرهنگی، تولید محتوا کرده و محتوای تولیدی را با ابزارهای مختلف به جامعه ارائه کنند.
معتمدیان اجرای تصمیمات شورای فرهنگ عمومی استان را نیز بسیار مهم اعلام کرد و ادامه داد: در حوزه‌های مختلفی نظیر ساماندهی موضوع عفاف و حجاب در جامعه و مبارزه با اعتیاد، کاستی‌هایی وجود دارد که اهتمام جدی دستگاه‌های متولی جهت مدیریت فرهنگی این حوزه‌ها ضروری است.
وی در بخش دیگری با اشاره به گشایش مرز تمرچین برای اعزام زائران اربعین حسینی به کربلای معلی گفت: این ظرفیت بزرگ و قابل توجه فرهنگی برای استان است و باید با تمهید مناسب نهادهای مسوول فرهنگی، از آن به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری کنند.
استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: امسال برای نخستین بار از ظرفیت مرز تمرچین به صورت محدود برای حضور زائرین در آیین معنوی پیاده روی اربعین استفاده خواهد شد ولی امیدواریم در سنوات آینده امکان ترد زائرین کشورهای همجوار از جمله ترکیه و جمهوری نخجوان و زائرین استان‌های همجوار نیز از این طریق فراهم شود
وی اضافه کرد: تردد کاروان‌های زیارتی اربعین از تمرچین به نزدیک ترین شهر مذهبی در عراق (کاظمین) موجب کاهش هزینه‌های سفر زوار است.
معتمدیان افزود: در کنار این ظرفیت مهم، باید اقدامات فرهنگی زیادی توسط نهادهای مختلف در استان در مسیر تردد زائرین تمهید و اجرایی شود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۶:۰۷ ب.ظ

دیدگاه


شش × 6 =