منطقه ویژه اقتصادی سرو نقش مهمی در توسعه اقتصادی ارومیه دارد

منطقه ویژه اقتصادی سرو نقش مهمی در توسعه اقتصادی  ارومیه دارد

گروه خبر: فرماندار ارومیه گفت: قطعیت تصویب منطقه ویژه اقتصادی سرو همزمان با تکمیل بزرگراه ارومیه – سرو، در کنار فرودگاه بین المللی و ایستگاه راه آهن، زنجیره و پازل زیرساخت های توسعه اقتصادی منطقه را فراهم می‌کند.
به گزارش آراز آذربایجان، رسول مقابل در بازدید از طرح های عمرانی بخش “صومای برادوست” با اشاره به اهمیت توسعه تجارت بین الملل و افزایش ترانزیت کالا و واردات و صادرات در منطقه افزود: تعرفه های خاص گمرکی و معافیت های مالیاتی و سایر امتیازاتی که مخصوص مناطق ویژه خواهد بود، می تواند زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی را در منطقه تسهیل کند. وی ادامه داد: این امر در سایه امنیت پایدار منجر به بهبود شاخص درآمد سرانه و افزایش اشتغال خواهد شد.
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور نیز گفت: براساس بازدیدهای انجام شده عمده‎‎ترین مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در مناطق آزاد در حوزه بانکی است. حمیدرضا مومنی در حاشیه سفر و بازدید از واحدهای تولیدی منطقه آزاد ماکو در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بیشتر واحدهای تولیدی در مسائل مشترک مشکلات داشتند که تلاش می کنیم این مشکلات را رفع کنیم.
وی افزود: از جمله عمده ترین مشکلات این واحدها در حوزه بانکی و شامل نیاز به سرمایه در گردش است که پیگیری های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.
مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ادامه داد: حوزه دیگر مشکلات این واحدها بحث موانعی است توسط برخی دستگاه ها ایجاد شده و نیاز به پیگیری های لازم در این زمینه وجود دارد.
وی موانع موجود در تامین مواد اولیه، واردات، ترانزیت، تولید مجدد و مالیات ارزش افزوده را از دیگر مشکلات این واحدها دانست و افزود: تمامی تلاش خودمان را برای حل این مشکلات بکار خواهیم بست تا با رفع این موانع واحدهای تولیدی با ظرفیت کامل به تولید بپردازند.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در این سفر ۲ روزه از پروژه سد کرم آباد، روند احداث مدارس در دست احداث منطقه، پروژه احداث شبکه آبیاری تحت فشار و ایستگاه ایستگاه پمپاژ اراضی ۲۰۹۰ هکتاری بانک زمین بازدیدکرد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۱ ق.ظ

دیدگاه


هشت − = 3