آماده توسعه روابط همه جانبه با استان‌های مرزی ارمنستان هستیم

آماده توسعه روابط همه جانبه با استان‌های مرزی ارمنستان هستیم

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی گفت: برای توسعه روابط اقتصادی با کشور ارمنستان عزم راسخ داریم.
وحید جلال زاده در دیدار با معاون نخست وزیر و وزیر مدیریت منطقه ای ارمنستان، افزود: سران دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان تصمیم بر گسترش روابط دارند که سفرهای متقابل مسئولین بلند پایه دو کشور حاکی از این مسئله است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های آذربایجان غربی در بخش‌های مختلف اظهار کرد: آذربایجان غربی دارای پتانسیل‌های فراوانی در بخش‌های مختلف به خصوص در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی است و می‌تواند به عنوان یک قطب سرمایه گذاری در منطقه مطرح شود.
مقام عالی استان با اعلام اینکه بیش از ۶۰ درصد کنسانتره ایران در آذربایجان غربی تولید می‌شود گفت: این امر زمینه خوبی را برای صادرات این محصولات به کشورهای مختلف جهان فراهم کرده است.
جلال‌زاده همچنین تاکید کرد: آماده توسعه روابط همه جانبه استان آذربایجان غربی با استان‌های مرزی ارمنستان و به ویژه استان آرماویر هستیم.
استاندار آذربایجان غربی همچنین در ادامه با آرمن موسسیان، وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان دیدار و گفت وگو نمود.جلال زاده در این دیدار با اشاره به آمادگی استان آذربایجان غربی برای ارتقاء سطح روابط با ارمنستان گفت: به دلیل توانمندی‌های ویژه آذربایجان غربی در بخش‌های مختلف به خصوص کشاورزی این استان می‌تواند در مسیر توسعه همکاری‌های دو کشور نقش مهمی ایفا کند.
وی در ادامه ارتقای همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: مسئولان دو کشور به ویژه مسئولان ارشد استان‌های مرزی باید زمینه های لازم را در جهت توسعه همکاری‌های همه جانبه فراهم نمایند.
*ارمنستان برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی قائل است
معاون نخست وزیر و وزیر مدیریت منطقه ای ارمنستان گفت: دولت ارمنستان برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی قائل است و امیدواریم با تلاش‌های طرفین شاهد ارتقاء سطح روابط فی مابین باشیم.
آرمن گئورگیان گفت: توسعه روابط کشور ارمنستان با جمهوری اسلامی ایران را از اولویت‌های مقامات این کشور عنوان کرد و افزود: سفر مسئولین بلند پایه دو کشور به کشورهای یکدیگر نشان از توجه ویژه طرفین به ارتقای روابط در سطوح مختلف دارد.
وی خاطر نشان کرد: استان‌های مرزی دو کشور نقش عمده ای را توسعه روابط میان دو کشور ایفا می‌کنند لذا باید برای استفاده از این ظرفیت برنامه ریزی‌های لازم انجام شود.
ارمن موسسیان، وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان نیز در این دیدار حضور مسئولان ارشد آذربایجان غربی را در این کشور فرصت بی نظیری برای توسعه روابط عنوان کرد و گفت: تاسیس مجتمع‌های دامپروری، بهره گیری از دانش فنی جمهوری اسلامی ایران در حوزه انرژی و منابع طبیعی، توسعه همکاری‌های علمی و فناوری در بخش انرژی و کشاورزی از جمله زمینه های همکاری‌های آذربایجان غربی با کشور ارمنستان است.گفتنی است بازدید از مرکز آموزش کودکان بی‌سرپرست شرکت تولید درب‌های چوبی، واحد بسته بندی قارچ واحدهای گلخانه ای و واحدهای تولیدی محصولات کشاورزی و کارخانه تولید آب‌میوه از دیگر برنامه های استاندار آذربایجان غربی در سفر به ارمنستان است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۵:۰۹ ق.ظ

دیدگاه


پنج × = 30